ایران رتبه اول مصرف لوازم آرایشی در منطقه +عکس

© REUTERS / Morteza Nikoubazlلوازم بهداشتی و آرایشی
لوازم بهداشتی و آرایشی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.05.2022
اشتراک
بررسی داده‌ها و تحقیقات میدانی نشان می‌دهد ایران رتبه اول در مصرف لوازم آرایشی را در منطقه دارد.
به گزارش اسپوتنیک، موسی احمدزاده، نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی ایران گفت: "کشور ما در منطقه رتبه اول مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را دارد، البته ۵ سال پیش بررسی‌ها حکایت از آن داشت که ما در مجموع مصرف یعنی هم لوازم آرایشی و هم بهداشتی در جهان هفتم و در منطقه بعد از عربستان رتبه دوم را داشتیم."
وی افزود: بنده به عنوان یک پژوهشگر فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی به این نتیجه رسیدم که مصرف عربستان به خاطر تردد زائران است و در واقع ما اکنون رتبه اول مصرف مواد آرایشی در منطقه هستیم. و اما بالاترین مصرف در لوازم آرایشی و بهداشتی را رژ لب، مژه مصنوعی، رژ گونه، لاک و ریمیل در ایران است که بسیاری از وسایل آرایشی که فروش بالایی دارد در زیرزمین‌ها و به صورت غیربهداشتی تهیه می‌شود.
وی با اشاره به تعرفه واردات لوازم آرایشی و بهداشتی گفت: "کمیته ۵ نفره‌ای از نخبگان اتاق بازرگانی و وزارت صمت تشکیل شده که قرار است تعرفه‌های واردات را بازنگری کنند. اما بعد از ممنوعیت واردات لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در این حوزه بسیار افزایش یافت به خاطر اینکه نمی‌توانیم به مصرف‌کننده بگوییم چه وسیله‌ای را استفاده کند و چه وسیله‌ای را استفاده نکند.
کاربران عنوان می‌کنند این موضوع تازگی ندارد و سال‌هاست که ایران رتبه اول در منطقه در مصرف لوازم آرایشی را دارد. و این موضوع یقینا دلایلی دارذ که جامعه‌شناسان و روان‌شناسان باید در رابطه با آن هم اندیشی کنند و آن را ریشه‌یابی کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала