واکنش آمریکا به سخنان روسیه در باره تسلیحات هسته‌ای

© AP Photo / Evan Vucciترامپ
ترامپ  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2022
اشتراک
ترامپ در لفاظی های روسیه درباره تسلیحات هسته ای "بی احترامی به ایالات متحده" را مشاهده کرد.
به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق ایالات متحده، "بی احترامی به ایالات متحده" را در لفاظی های روسیه در مورد سلاح های هسته ای مشاهده کرد.
این سیاستمدار خاطرنشان کرد که در دوران ریاست جمهوری، نگرش منفی نسبت به ایده مدرن سازی نیروهای هسته ای ایالات متحده داشت، اما از آنجایی که اقدامات مشابهی از سوی دیگر کشورها انجام شد، "چاره ای نداشت".
ترامپ افزود: "هیچ کس تا به حال در مورد سلاح های هسته ای صحبت نکرده است، شما نباید در مورد آنها صحبت کنید، این یک کلمه ممنوع است زیرا بیش از حد مخرب است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه همیشه در مورد آن صحبت می کند زیرا او به برتری و ریاست جهانی ما احترام نمی گذارد".
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
لاوروف از غرب خواست با واقعیت های جدید ژئوپلیتیک کنار بیاید
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه صحبتها درباره آغاز احتمالی جنگ هسته ای را مورد تفسیر قرار داد و گفت که کشورهای غربی شروع به صحبت در مورد آن کرده اند.
وی در ادامه افزود: " کشور بارها شروع به تصویب اعلامیه ها برای تایید تعهدات مربوط به سلاح های هسته ای کرده است. چنین توافقی پس از اولین دیدار ولادیمیر پوتین و جو بایدن روسای جمهور روسیه و آمریکا در ژنو به تصویب رسید.
ما هرگز با چنین مفاهیم خطرناکی بازی نمی کنیم. هرگز. همه ما باید به اعلامیه "پنج هسته ای" متعهد باشیم - جنگ هسته ای هرگز نمی تواند آغاز شود. اما کشورهای غربی در این مورد باید مقامات اوکراین و لهستان را مهار کنند که هیچ خطری در بازی با چنین کلماتی نمی بینند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала