سهم فناوری نانو در صادرات ایران چقدر است؟

© AFP 2023 / STRفناوری نانو
فناوری نانو  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.05.2022
اشتراک
کارشناس: تولید محصول با کیفیت کلید ورود به بازارهای بین‌المللی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "مهر"، دکتر سعید سرکار، دبیر ستاد توسعه فناوری نانو ایران اظهار داشت که "تلاش می‌کنیم سهم صادرات نانو و محصولات رقابت پذیر در حوزه نانو را افزایش دهیم".
وی در ادامه افزود: "با تحقق شعار سال کیفیت محصولات تولید شده افزایش می‌یابد و بهره‌وری بالا می‌رود. تعیین شعار سال می‌تواند در رسوخ فناوری به صنایع نیز تاثیر خوبی بگذارد. به دنبال این تولید ثروت خوبی ایجاد می‌شود و همین موضوع زمینه جهش صادرات را فراهم می‌کند.
زمانیکه تولیدات به سمت افزایش کیفیت بروند، می‌توانیم در زمینه صادرات نیز گام تاثیرگذاری برداریم.
خوشبختانه ستاد نانو در ابتدای فعالیت خودش، در زمینه تعیین شاخص‌ها، چنین تفکری را حاکم کرده بود که بنا داریم امسال با تمرکز بیشتری در توسعه سبد شرکت‌های دانش بنیان حوزه نانو گام برداریم.
فناوری نانو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.08.2021
پیشرفت عرصه فناوری نانو در حوزه کرونا در ایران
ما در صدد هستیم که محصولات نانو بیش از گذشته با کیفیت بیشتر به تولید برسند تا بتوانیم سهم صادراتی خود را افزایش دهیم. همچنین در صدد هستیم که محصولات رقابت پذیر در حوزه نانو را افزایش دهیم که برای این منظور برنامه‌ریزی هایی صورت گرفته است.
تولید محصول با کیفیت کلید ورود به بازارهای بین‌المللی است؛ اگر فقط به مقوله افزایش تولید توجه کنیم نمی‌توانیم کشش بازار را ایجاد کنیم؛ باید کیفیت محصولات حتماً مد نظر قرار بگیرد تا کشش بازار داخلی و خارجی ایجاد شود.
محصولات با تکنولوژی‌های بالا همچون نانو، مصرف کننده‌های خاص دارند. بازار داخل کشور کفاف این محصولات را نمی‌دهد؛ اگر نتوانیم به بازار بین‌المللی رسوخ کنیم شرکت‌های دانش بنیان با بن بست مواجه می‌شوند و تولیدات افت می‌کنند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала