پل تماشایی با کف شیشه‌ای در ویتنام افتتاح شد +ویدئو، عکس

© AFP 2023 / Johannes EiseleМужчина с ребенком на стеклянном мосту в Китае
Мужчина с ребенком на стеклянном мосту в Китае  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2022
اشتراک
سازه "باخ‌لانگ"، طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان.
به گزارش اسپوتنیک، در روزهای گذشته ویتنام با افتتاح یک پل عظیم کف شیشه‌ای که در ارتفاع ۱۵۰ متری بالای یک جنگل سرسبز معلق است، جاذبه جدیدی را برای گردشگران داخلی و بین‌المللی با سر به ارتفاعات راه‌اندازی کرد.
پل عابر پیاده باخ لانگ – که نام آن به “اژدهای سفید” ترجمه می‌شود – در شمال غربی استان سون لا قبل از دره‌ای چشمگیر بین دو قله، در اطراف صخره‌های گیج‌کننده مار می‌نشیند و به طول کلی ۶۳۲ متر می‌رسد.
کف پل، از شیشه سکوریت شده تولید فرانسه ساخته شده است که به اندازه کافی قوی است که می‌تواند تا ۴۵۰ نفر را در یک زمان پشتیبانی کند و در عین حال منظره‌ای تماشایی از فضای سبز در تنگه بسیار پایین را به آنها می‌دهد. نماینده اپراتور پل گفت: "هنگامی که مسافران روی پل می‌ایستند، می‌توانند زیبایی طبیعت را تحسین کنند."
این شرکت می‌گوید این طولانی‌ترین پل کف شیشه‌ای جهان است که از یک سازه ۵۲۶متری در گوانگدونگ چین، که به عنوان طولانی‌ترین پل شیشه‌ای جهان در سازمان جهانی گینس ثبت شده بود فراتر رفته است. بنابراین باید منتظر نظر سازمان گینس در مورد پل شیشه‌ای ویتنام در ماه آینده بود.
کاربران ایرانی عنوان می‌کنند این سومین پل شیشه‌ای ویتنام می‌باشد که بر جذابیت‌های گردشگری این کشور خواهد افزود؛ در واقع ویتنام به سرعت روی ریل پیشرفت در حال گذر است. و این در حالی‌ست که ما در کشورمان جنگل‌ها را نابود و کف تراشی می‌کنیم و دست به ساخت و ساز ویلا می‌زنیم که پس از مدتی نه ویلا خواهیم داشت و نه جنگل.
این کاربران این سازه را با سازه‌های بتونی ایران که نمونه‌هایی از آن در فضای مجازی منتشر شد که چگونه دچار شکستگی شدند مقایسه می‌کنند و تاسف می‌خورند. ساکنان محلی این منطقه نیز پس از عبور از این پل ابراز امیدواری کردند که این پل گردشگران داخلی و بین‌المللی بیشتری را به منطقه آنها جذب کند.
روسای گردشگری ویتنام پس از دو سال تعطیلی ویروس کرونا که تقریباً همه مسافران خارجی را دور نگه داشته است، به دنبال جذب بازدیدکنندگان هستند. در اواسط ماه مارس، این کشور به قرنطینه بازدیدکنندگان بین‌المللی پایان داد و ۱۵ روز سفر بدون روادید را برای شهروندان ۱۳ کشور از سر گرفت. ویتنام قرار است دو هفته دیگر میزبان بازی‌های آسیای جنوب شرقی با بیش از ۱۰۰۰۰ ورزشکار و کارکنان ورزشی از کشورهای منطقه باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала