زمان ثبت نام از زائران ایرانی برای حج 1401 مشخص شد

© AFP 2023 / Bandar Aldandaniزمان ثبت نام زائران ایرانی حج مشخص شد
زمان ثبت نام زائران ایرانی حج مشخص شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2022
اشتراک
رئیس سازمان حج و زیارت بر پیگیری و تلاش مضاعف برای آماده‌سازی شرایط ثبت‌نام و اعزام زائران بیت الله الحرام تأکید کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، اکبر رضایی معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت از زمان ثبت نام زائران بیت الله الحرام برای حج 1401 خبر داد و گفت: ثبت‌نام از متقاضیان در دهه دوم اردیبهشت ماه انجام خواهد شد.
وی همچنین با اشاره به تعیین سهمیه نهایی حج از تخصیص سهمیه استانی و تعیین تعداد کاروان‌های هر استان خبر داد و گفت: تعداد افراد مشمول تشرف با توجه به سن اعلامی در سامانه مسار (سن زیر 65 سال) و حفظ وضعیت ثبت نام در سال 99 مشخص شده است.
معاون امور حج و عمره سازمان حج و زیارت ایران با اشاره به الزامی بودن واکسیناسیون حجاج برای ورود به کشور عربستان اظهار داشت: بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت شماری از واجدین شرایط ثبت نام یا واکسن کرونا تزریق نکرده و یا یک دوز آن را تزریق کرده‌اند که تا شرط واکسن را کامل نکنند، امکان رزرو کاروان ندارند.
رضایی این مطلب را هم خاطرنشان کرد که رایزنی‌های لازم برای انجام واکسیناسیون زائران و نیز انجام تست پی سی آر در مراکز مورد تأیید، صدور کارت و برگزاری جلسات هماهنگی در بخش بهداشت و درمان انجام شده است.
وی با اشاره به هماهنگی‌های انجام شده با سازمان هواپیمایی، 15 ذیقعده برابر با 25 خردادماه را به عنوان زمان آغاز عملیات حج تمتع 1401 و 29 ذیحجه مصادف با 7 مرداد ماه را پایان زمان عملیات حج عنوان و ابراز امیدواری کرد که عملیات حج مطابق برنامه تنظیم شده اجرایی شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала