آیا پوست الکترونیک می‌تواند حساسیت را تقلید کند؟

© Depositphotos.com / Goodluzپوست
پوست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.05.2022
اشتراک
پژوهش: پوست های الکترونیک در حقیقت فیلم های نازکی از مواد با ویژگی های الکترونیک هستند.
به گزارش اسپوتنیک با استناد به پژوهش منتشره در مجله "Nature Communications"، بزرگترین عضو بدن، پوست است که نقشی مهم در ایجاد حس لامسه دارد اما تقلید حساسیت آن در نسخه های مصنوعی کار سختی است. محققان نوعی پوست الکترونیک حاوی موهای کوچکی ابداع کرده اند که می تواند به طور دقیق لمس و جهت حرکت آن را درک کند.
پوست های الکترونیک در حقیقت فیلم های نازکی از مواد با ویژگی های الکترونیک هستند که به آنها اجازه می دهد برخی قابلیت های پوست طبیعی انسان را ایفا و لمس، فشار، دما یا حتی جهت حرکت را درک کنند.
کی برد کامپیوتر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2021
ایران چه رتبه ای در توسعه دولت الکترونیک دارد؟
در همین راستا محققان دانشگاه فناوری کمنیتس و موسسه تحقیقات مواد و حالت جامد لایب نیتس(Leibniz IFW Dresden) آلمان یک پوست الکترونیک ابداع کرده اند که با کمک نوع جدیدی از حسگر آن را نسبت به لمس حساس تر می کند. این دستاورد در نتیجه تقلید یک عامل مهم اما غفلت شده در فرایند لمس انسانی یعنی موهای کوچکی که پوست را پوشانده اند، به دست آمده است.
محققان موهای مغناطیسی کوچکی در ماده ای الاستومریک قرار دادند تا پوست الکتریکی شان را بسازند. موهای مصنوعی مانند نمونه های طبیعی ریشه ای پیازی شکل دارند. هریک از این ریشه ها به وسیله یک حسگر مغناطیسی ۳ بعدی احاطه شده و در نتیجه موقعیت دقیقه ریشه برای ردیابی در دنیای واقعی ممکن می شود. به این ترتیب کل ماتریکس حسگرها نه تنها می توانند نشان دهند یک مو لمس شده بلکه جهت لمس را نیز نشان می دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала