چین "شدیدترین پاسخ" روسیه به تحریم‌های غرب را عالی ارزیابی کرد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر چین " شدیدترین پاسخ " روسیه به تحریم‌های غرب را عالی ارزیابی کرد
چین  شدیدترین پاسخ  روسیه به تحریم‌های غرب را عالی ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
بر اساس مقاله منتشره در نشریه "هوانکیو شیبائو" Huanqiu Shibao)) که توسط لین بوچیانگ، رئیس موسسه تحقیقات سیاست انرژی چین نوشته شده، روسیه به دلیل امتناع لهستان و بلغارستان از پرداخت بهای گاز به روبل ، عرضه گاز به آنها را قطع کرده ، که "شدید ترین پاسخ" این کشور به تحریم های غرب است.
به گزارش اسپوتنیک، نویسنده مقاله یادآوری می کند، در رابطه با امتناع لهستان و بلغارستان از پرداخت بهای گاز به روبل، روسیه در 27 آوریل اعلام کرد که عرضه گاز به این دو کشور را قطع خواهد کرد. به گفته وی، این بدان معناست که الزام قبلی مسکو برای پرداخت بهای گاز به روبل "شروع به اجرا کرده و امروزه" سخت ترین پاسخ آن "به تحریم های غرب" محسوب می شود.
این کارشناس خاطرنشان کرد: با تجزیه و تحلیل وضعیت فعلی می توان دریافت که بحران اوکراین منجر به نوسانات حتی بیشتر در بازار بین المللی نفت و گاز شده است که قبلاً تحت تأثیر همه گیری کووید-19 قرار گرفته است. پس از شروع بحران، ساختار زنجیره تامین در بازار بین‌المللی نفت و گاز تغییر کرد: مسکو شروع به جستجوی کانال‌های جدید برای فروش این منابع انرژی نموده و اروپا فعالانه تلاش کرد تا از وابستگی به نفت و گاز روسیه خلاص شود.
او هشدار داد در عین حال، اتحادیه اروپا برای دستیابی به جایگزینی موثر نفت و گاز روسیه، نیاز به افزایش واردات بیشتر از قطر و ایالات متحده دارد، اما آنها زیرساخت حمل و نقل نفت و گاز در مقیاس بزرگ و پایدار به اروپا ندارند.
در ژاپن درباره پایان جهان بدون گاز روسیه هشدار دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
در ژاپن درباره پایان جهان بدون گاز روسیه هشدار دادند
به گفته لین بوکیانگ، آمریکا به دلیل کمبود زیرساخت ها و ظرفیت محدود نمی تواند مشکل کمبود نفت و گاز اتحادیه اروپا را در کوتاه مدت حل کند. بنابراین، در حال حاضر، سیستم انتقال گاز طبیعی مایع در ایالات متحده در حال حاضر با ظرفیت کامل کار می کند، در حالی که هنوز کمبود کشتی برای حمل و نقل وجود دارد.
به گفته نویسنده مقاله، بحران اوکراین منجر به تغییراتی در ساختار عرضه و تقاضای بین‌المللی نفت و گاز و همچنین "چرخش" بازار شده است که تأثیر زیادی بر. زنجیره تامین نفت و گاز در بازار جهانی خواهد داشت
کارشناس چینی در پایان گفت:" در چند سال آینده، ساخت‌وساز محقق نشده زیرساخت‌ها به یک مانع جدی برای تجارت نفت و گاز تبدیل خواهد شد که منجر به کندی معاملات و هزینه‌های بالاتر مبادلاتی در بازار انرژی خواهد شد. با توجه به عدم تطابق بین عرضه و تقاضای نفت و گاز و نبود زیرساخت های کافی،در سال‌های آینده قیمت انرژی احتمالاً بالا باقی می‌ماند."
کشورهای غربی پس از آغاز عملیات نظامی ویژه برای غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین، تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کردند. از جمله ذخایر روسیه به میزان حدود 300 میلیارد دلار مسدود شد. درخواست ها برای کنار گذاشتن منابع انرژی روسیه بلندتر شنیده می شود. با این حال، اختلال در زنجیره لوژستیکی منجر به بروز مشکلات اقتصادی در اروپا و ایالات متحده شده که در درجه اول به افزایش قیمت مواد غذایی و سوخت منجر شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала