ورود باکتری های بیماری زا، مدفوع و سرب به خانه با کفش

© Flickr / Jesús Dehesaکفش
کفش - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
پژوهش: کفش‌ها موجب انتشار مواد شیمیایی می شوند که برخی از آنها در بدن و خانه باقی می مانند و می توانند باعث ابتلا به سرطان شوند.
به گزارس اسپوتنیک، بر اساس مقاله تحقیقی منتشره در "The Conversation"، کارشناسان بهداشت محیط معتقد هستند که به چهار دلیل پوشیدن کفش های بیرون در داخل خانه برای سلامتی مضر است.
کفش‌ها می‌توانند انواع پاتوژن ها از جمله "ایی. کولی" (E. coli) را که روی ذرات پنهان مدفوع منتقل می شود، حمل کنند. کفش‌ها همچنین موجب انتشار مواد شیمیایی می شوند که برخی از آنها در بدن و خانه شما باقی می مانند و می توانند باعث ابتلا به سرطان شوند.
بر اساس داده ها، کف کفش می تواند وسیله ای برای انتقال انواع بیماری های عفونی باشد. براساس مطالعه‌ای در سال ۲۰۱۶، پاتوژن‌های روی کفش‌ از سالمونلا و لیستریا که هر دو با مسمومیت غذایی مرتبط هستند، تا استافیلوکوک، باکتری‌های پشت عفونت استاف و بسیاری موارد دیگر متفاوت است.
یخ های قطب شمال - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.09.2021
بیدار شدن میکروب ها بر اثر گرم شدن اقلیم
این مطالعه نشان داد که بسته به نوع باکتری و حرفه استفاده کننده از کفش، تا ۸۰ درصد کفش ها می توانند حامل عوامل بیماری زا باشند.
خاک همچنین می تواند ذرات سرب را در خود جای دهد که یکی از شناخته شده ترین خطرات بهداشت محیطی است که با اختلالات شناختی و آسیب های عصبی مرتبط است. کفش‌ها منبع کاملاً ثابتی از میکروپلاستیک‌ها هستند که می‌توانند ذرات را نه تنها در خانه شما بلکه در محیط طبیعی نیز برجای گذارند.
میکروپلاستیک ها تکه های پلاستیکی فوق العاده کوچکی هستند که در محیط اطراف شناور هستند. تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میکروپلاستیک‌ها می توانند وارد ریه های انسان شوند با این حال به طور کامل مشخص نیست که میکروپلاستیک ها چه خطراتی می توانند برای سلامتی داشته باشد.
یکی دیگر از آلاینده های زیست محیطی که کفش های شما می توانند حامل آنها باشند مواد PFA است که مخفف مواد "پر- و پلی فلوئوروآلکیل" است. PFA به عنوان "مواد شیمیایی ابدی" نیز شناخته می شود، زیرا می توانند در محیط و بدن شما باقی بمانند؛ قرار گرفتن در معرض این مواد با افزایش خطر ابتلا به برخی از سرطان ها مرتبط است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала