نیروی هوایی ترکیه از شرکت در رزمایش ناتو خودداری کرد

© REUTERS / Umit Bektasجنگنده های ترکیه
جنگنده های ترکیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
روزنامه صباح روز شنبه نوشت: نیروی هوایی ترکیه به دلیل اختلاف نظر با آتن از شرکت در رزمایش ناتو تحت عنوان "Tiger Meet" در یونان خودداری کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پیشتر اعلام شده بود که جنگنده های اف ـ 16 فایتینگ فالکون ترکیه در رزمایش ناتو که از 9 تا 22 مه در یونان برگزار می شود، شرکت خواهند کرد. این رزمایش امسال در پایگاه هوایی آراکسوس در غرب یونان برگزار می شود. همچنین اطلاع داده شد که ستاد کل نیروی هوایی یونان دعوت از ترکیه برای شرکت در این رزمایش را به دلیل نقض مداوم مرزهای هوایی یونان توسط جنگنده های ترکیه و پروازهای آنها بر فراز جزایر یونان لغو کرد.
پاسخ ترکیه به تحریم آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2022
چاووش‌اوغلو: ناتو می‌خواهد بحران اوکراین ادامه یابد
این روزنامه می نویسد: "قبل از هر رزمایش ، کشور میزبان یک توافقنامه فنی در مورد انجام آن آماده می کند. مشخص شده که یونان که آیین نامه فنی امسال را تهیه کرده ، سند مورد بحث را با رویکردی علیه ترکیه را هدف قرار داده است، با توجه به اختلافات بین این دوکشور اصلاح کرده است. فرماندهی نیروی هوایی ترکیه بلافاصله علیه اصلاحات اقدام کرده و خواستار تغییر مقررات فنی مغایر با حقوق بین المللی شد اما خواسته های مصرانه ترکیه از سوی یونان پذیرفته نشد.
روزنامه صباح تصریح کرد تصمیم گرفته شد که در رزمایش شرکت نشود زیرا یونان آنرا مطابق با منافع سیاسی خود دستکاری کرده است. اطلاع حاصل شد که تصمیم اتخاذ شده در مورد عدم شرکت نیروی هوایی ترکیه در رزمایش به مقامات یونان ارسال شده است.
آتن و آنکارا در تلاش برای بهبود روابط دشوار خود هستند. تابستان 2020 یونان و ترکیه سه بار در آستانه درگیری مسلحانه قرار گرفتند و بسیج عمومی نیروهای مسلح یونان انجام شد. دلیل آن این بود که ترکیه کارهای اکتشافی را در منطقه مدیترانه شرقی که یونان آن را منطقه اقتصادی انحصاری خود می داند، آغاز کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала