مقابله با استفاده از واژه های مجعول در مورد خلیج فارس در ایران

© Photo / IRNAخلیج فارس
خلیج فارس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
کارشناس: روز خلیج فارس روز بزرگی است که در این روز استقلال ما توسط انسان‌های غیور خطه جنوب به دست آمد و باعث شد تجاوزگران از ایران خارج شوند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه ایران با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت های دانش‌بنیان در کشور، اظهار داشت که مقابله با جعل تاریخ و استفاده از واژه های مجعول به خصوص در مورد خلیج فارس دستور کار دائمی سازمان نقشه‌برداری باشد.
وی در آیین رونمایی از اطلس آب که همزمان با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس است که در سازمان نقشه برداری کشور برگزار شد، گفت: "روز خلیج فارس روز بزرگی است که در این روز استقلال ما توسط انسان‌های غیور خطه جنوب به دست آمد و باعث شد تجاوزگران از ایران خارج شوند.
سازمان نقشه برداری از استفاده اسامی مجعول برای خلیج فارس مقابله کند. سازمان نقشه برداری باید با ارائه اسناد و مدارک به صورت مرتب از فضاسازی و جعل نام خلیج فارس جلوگیری کند و در رسانه ها و مجامع بین المللی اقدامات جدی برای جلوگیری از استفاده واژه مجعول را انجام دهد.
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
لاوروف: روند خطرناکی در شورای امنیت سازمان ملل در جریان است
لازم است نقش سازمان نقشه برداری در بودجه های سنواتی پررنگ شود. بحث آمایش سرزمین باید به گونه ای باشد تا منطبق بر طبیعت، استعدادها و ظرفیت های خدادای آن استان باشد که در این زمینه نقش سازمان نقشه برداری بسیار مهم و ساختار این سازمان باید در استان‌ها بازسازی شود".
علی جاویدانه رئیس سازمان نقشه برداری ایران نیز با ارائه گزارشی درباره اقدامات و برنامه‌های سازمان نقشه برداری کشور گفت: "سازمان نقشه برداری کشور یکی از قدیمی ترین سازمان های کشور است که از سال ۱۳۳۲ مسئول نظارت و راهبری و مدیریت نقشه و اطلاعات کشور بوده است و در راستای وظایف این سازمان چشم انداز صنعت نقشه برداری تا افق سال ۱۴۲۰ تدوین شده و بر اساس آن سند راهبری سازمان نقشه برداری کشور با استفاده از ظرفیت مشاورین خبره تهیه شده است.
چارت های بین المللی که سازمان نقشه برداری کشور در حوزه خلیج فارس منتشر می کند علاوه بر اینکه سلطه چارت های انگلیسی را در پهنه آبی را از بین برده باعث درآمد ارزی پایدار برای کشور شده است.
پایش تراز دریا در سطح کشور ۲۱ ایستگاه جذر و مد سنجی است که این ایستگاه‌ها برای ثبت مبنا ارتفاعی کشور استفاده می شود و هر ساله سازمان نقشه برداری پیش بینی جزرمدی سال آینده را در سامانه اعلام می کند".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала