مرگ در تاریکی

© Depositphotos.com / Vitaliy Smolygin سلول
 سلول - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
رسانه: دانشمندان نوع ناشناخته‌ای از مرگ سلولی را کشف کرده اند که تاکنون در دنیای علم مشاهده نشده بود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تارنمای "scitechdaily"، دانشمندان نوع ناشناخته‌ای از مرگ سلولی را کشف کرده اند که تاکنون در دنیای علم مشاهده نشده بود.
محققان نوع ناشناخته‌ای از مرگ سلولی را کشف کرده اند که در روده مگس میوه معمولی رخ می‌دهد. محققان بر این باورند که فرآیند جدید که "اربوز" نام دارد، در متابولیسم روده نقش دارد.
سلول‌های تشکیل دهنده روده دائما در حال مرگ هستند و سلول‌های جدید جایگزین می‌شوند. این فرآیند که به عنوان، Turnover شناخته می‌شود، به حفظ تعادل یا هموستاز بین رشد بافت و تجدید بافت کمک می‌کند.
بیماری قلبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.04.2022
آیا پیش‌بینی مرگ ممکن است؟
تئوری مرسوم برای گردش در روده‌ها این است که سلول‌های پیر یا آسیب دیده از طریق مکانیسمی به نام آپوپتوز می‌میرند. آپوپتوز، که اغلب به عنوان "مرگ سلولی برنامه ریزی شده" شناخته می‌شود، یکی از سه نوع مرگ سلولی است که در حال حاضر شناخته شده است. این نظریه توسط مطالعه تحقیقاتی جدید که شواهدی برای نوع دوم مرگ سلولی برنامه ریزی شده ارائه می‌دهد که ممکن است منحصر به روده باشد، مورد تردید قرار گرفته است.
برای اثبات این که اِروروزیس نوع جدیدی از مرگ سلولی است، محققان چندین آزمایش انجام دادند. اول اینکه، توقف آزمایشی آپوپتوز مانع هموستاز روده نشد. این بدان معنی است که چرخش سلولی در روده، از جمله مرگ سلولی، می‌تواند بدون آپوپتوز ادامه یابد. دوم، سلول‌های در حال مرگ هیچ یک از نشانگر‌های مولکولی آپوپتوز یا دو نوع دیگر مرگ سلولی شناخته شده را نشان ندادند. سلول‌های مرحله آخر اِروروزیس نشانگر کلی مرگ سلولی مربوط به DNA تخریب شده را نشان دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала