لاوروف از غرب خواست با واقعیت های جدید ژئوپلیتیک کنار بیاید

© Sputnik / Vladimir Gerdo  /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری شینهوا، با بیان اینکه جهان ئیگر مدت هاست از حالت تک قطبی خارج شده ، از کشورهای غربی خواست تا هر چه زودتر با واقعیت های ژئوپلیتیک جدید کنار بیایند.
به گزارش اسپوتنیک، وزیر امور خارجه روسیه گفت: امروز صحبت در مورد جنگ سرد جدید نیست ، بلکه سخن بر سر تمایل مستمر واشنگتن و اقمارش است که خود را "تعیین کننده سرنوشت بشریت" تصور می کنند، برای تحمیل مدل آمریکا محور نظم جهانی را تحمیل می کنند. کار به جایی رسیده است که اقلیت غربی در تلاش است تا معماری سازمان ملل متحد و قوانین بین المللی شکل گرفته پس از جنگ جهانی دوم را با "نظم مبتنی بر مقررات" خود جایگزین کند.
سرگی لاوروف وزیر خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
لاوروف: روند خطرناکی در شورای امنیت سازمان ملل در جریان است
وی تاکید کرد: قواعدی را که آمریکا به همراه متحدانش در صدد تحمیل آن به همه جهانیان هستند، خودشان ابداع می کنند. به گفته لاوروف، واشنگتن کاملا فراموش کرده است که جهان چند قطبی شده است. وزیر امور خارجه روسیه در پایان گفت: غرب هر چه زودتر با واقعیت‌های جدید ژئوپلیتیکی کنار بیاید، برای خودش و برای کل جامعه جهانی بهتر خواهد بود.
پیش از این، لاوروف ماهیت بحران اوکراین را اعلام کرده بود. به گفته وزیر خارجه روسیه، در صحبت از بحران اوکراین، باید به "خط ویرانگر درازمدت کشورهای غربی به رهبری ایالات متحده" اشاره کرد که پس از پایان جنگ سرد، خط مشی "ایجاد نظم جهانی تک قطبی" را دنبال کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала