گزارش و تحلیل

احتمال ساخت بمب اتمی توسط ایران

© Flickr / Blondinrikard Fröbergجیبوتی رابطه دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد
جیبوتی رابطه دیپلماتیک خود را با ایران قطع کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
آمریکایی ها و اسرائیلی ها مدام ایران را متهم می کنند که در صدد ساخت بمب اتم است، در حالی که هر دو نه فقط بمب اتم دارند بلکه تنها کشوری که به صورت تاریخی بمب اتم را بر علیه انسان های بی گناه استفاده کرده ایالات متحده می باشد.
اگر آنچه از آن به عنوان حقوق بشر و حقوق انسان و جنایات جنگی و... نام می برند واقعا وجود داشت امروزه می بایست مقامات ارشد سیاسی و نظامی و حتی علمی آمریکا در دادگاه های مختلف محاکمه می شدند، آنها نه فقط دست به جنایت جنگی بر علیه مردم ژاپن در جنگ جهانی دوم زدند بلکه از آن زمان تا به امروز روزی نیست که در جای جای جهان آمریکایی ها در حال کشتار انسان های بی گناه نباشند.
امروزه هم که برای همه مبرهن شده که آمریکایی ها در اوکراین در حال تولید تسلیحات بیولوژیک که کرونا یکی از آنها می باشد بودند که روی ژن خاصی از انسان ها کار کند و با استفاده از آن دست به نسل کشی بزنند.
درباره اسرائیلی ها هم که دیگر حرفی برای گفتن ندارند.
کشوری در خاورمیانه وجود ندارد که مردمان آن بر اثر حمله های مستقیم اسرائیل آسیب ندیده باشند و اگر در جای جای جهان بگردید می بینید بخش بزرگی از توطئه هایی که بر علیه انسان ها انجام می شود توسط اسرائیلی ها انجام می شود و چون حمایت بی چون و چرای آمریکا پشتشان است کسی جرئت نمی کند از آنها حساب پس بگیرد.
امروزه همه یقین دارند که اسرائیل نه فقط تسلیحات هسته ای و کشتار جمعی در اختیار دارد بلکه در موارد زیادی هم از آنها استفاده کرده و معروف ترین این استفاده ها حمله به پایگاه و پناهگاه سازمان ملل در شهر قانا در جنوب لبنان می باشد که در آن حمله اسرائیلی ها از بمب های خوشه ای فوسفور و اورانیوم ضعیف شده استفاده کردند.
مذاکرات وین درباره احیای برجام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
گزارش و تحلیل
فرافکنی آمریکایی ها درباره وین
البته در موارد زیادی اسرائیلی ها از چنین تسلیحاتی بر علیه مردم دیگر کشورهای منطقه استفاده کرده اند اما به دلیل حمایت آمریکا از آنها هیچ وقت اجازه داده نشد که مجامع بین المللی در این موضوع تحقیق کنند و همه تحقیقات مسکوت ماند، ماجرای حمله به قانا دیگر اوج جسارت اسرائیل به مجامع بین المللی به حساب می آید.
به هر صورت امروزه این دو ماجرای برنامه هسته ای ایران را پیراهن عثمان کرده اند و در حال متهم کردن ایران به تلاش برای ساخت بمب هسته ای می باشند.
گویند:
گر حکم شود که مست گیرند
در شهر هرآنکه هست گیرند
اگر بنا به حساب کتاب باشد و واقعا مجامع بین المللی دلواپس مسابقه تسلیحات هسته ای در منطقه خاورمیانه می باشند، بد نیست همانگونه که به ایران فشار می آورند اقدام به بازرسی در اسرائیل و دیگر کشورهای منطقه هم نمایند تا ببینیم که تسلیحات هسته ای دارد که ندارد و که در حال ساخت است و که در حال ساخت نیست.
به هر صورت همه گزارش های مجامع بین المللی ثابت می کند برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است و هیچ انحرافی به سمت تولید تسلیحات هسته ای در این برنامه وجود ندارد.
نقطه سر خط.
حالا به نظر می رسد آنها باید ثابت کنند که آیا برنامه های هسته دیگر کشورهای منطقه هم صلح آمیز است یا نه؟
درباره ایران دلیل اینکه تا به حال ایران تسلیحات هسته ای تولید نکرده این بوده و هست که کلا ایران مخالفت تولید تسلیحات کشتار جمعی می باشد و ایرانی ها بیشترین آسیب ها را از همین تسلیحات کشتار جمعی دیده اند.
بر کسی پوشیده نیست که کشورهای اروپایی مدعی حمایت از حقوق بشر و حقوق انسان و مخالفت با تولید سلاح های کشتار جمعی خود تامین کننده تسلیحات کشتار جمعی برای صدام حسین در جنگ بر علیه ایران بودند و وی نیز از این تسلیحات بر علیه ایران استفاده کرد.
اگر ایران بنا داشت که تسلیحات کشتار جمعی تولید کند در همان زمان بهترین بهانه را برای این کار داشت.
امروزه هم همه آنهایی که پیر این ماجرا هستند به خوبی می دانند ایران فناوری لازم برای تولید تسلیحات هسته ای راهم دارد، که البته این را آقای بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی هسته ای ایران چند ماه قبل نیز گفت، ولی اگر تا به حال تولید نکرده چون ایران مخالف تولید چنین تسلیحاتی می باشد.
مبنای توافق هسته ای هم این بوده و هست که فاصله تصمیم سیاسی در ایران برای تولید تسلیحات هسته ای تا زمان تولید مواد مورد نیاز آن چیزی حدود حد اقل یک سال باشد، تا کشورهای دیگر بتوانند در این یکسال کاری کنند.
بدیهی است وقتی ایران به امتیازهای توافق هسته ای دست نیابد حاضر نباشد این توافق که برنامه هسته ای ایران را محدود می کند را اجرا کند و امروزه شرایط به جایی رسیده که فاصله ایران تا تولید مواد مورد نیاز برای تولید بمب اتمی از یکسال به یکی دو هفته رسیده.
یعنی همین لحظه اگر ایرانی ها تصمیم بگیرند بمب اتمی خود را تولید کنند ظرف کمتر از دو هفته بمب آماده خواهد بود.
که البته تصور براین است که حتی اگر این زمان به دو دقیقه نیز برسد باز هم ایرانی ها در صدد تولید چنین تسلیحاتی نخواهند بود.
اگر واقعا طرف های مقابل واقعا دلواپس رسیدن ایران به مرحله گریز هسته ای می باشند اصولا می بایست آنچه همه در وین به آن رسیده اند را هر چه سریعتر امضا کنند و حتی مقداری هم امتیاز به ایران بدهند.
ساکی: درباره برجام با اسرائیل مشورت می کنیم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
ساکی: درباره برجام با اسرائیل مشورت می کنیم
وقتی که آمریکایی ها و اروپایی ها در امضای این توافق تعلل می کنند و هر روز بهانه می آورند بدیهی است ایرانی ها به این باور برسند که به هیچ وجه مشکل آنها برنامه هسته ای ایران نیست بلکه آنها به دنبال مسایل دیگری هستند.
بدیی است در صورتی که ایران دیگر اعتمادی به دیپلماسی و تعاملات بین المللی نداشته باشد آنوقت ممکن است که صدای آنهایی که بر طبل ساخت سلاح هسته ای می کوبند قویتر شود، امروزه بسیاری در ایران باور دارند مرگ یک بار شیون یکبار، بهتر است که ایران هرچه سریعتر سلاح هسته ای تولید کند و همه را در شرایط کار انجام شده قرار دهد ومعطل گفتگو با غربی ها نباشد.
به هر حال سیاست های آمریکا بر علیه ایران از یک طرف و تهدیدهای اسرائیل از طرف دیگر شاید فقط با تولید بمب اتمی و تهدید اسرائیل به استفاده از این بمب در صورتی که اقدامی بر علیه ایران انجام دهد بتوان پاسخ داد.
البته برخی هم هستند که باور دارند ایران نیاز به تسلیحات کشتار جمعی ندارد و همین که اطلاعات کافی از محل نگهداری تسلیحات هسته ای توسط آمریکا و اسرائیل در منطقه را دارند کافی است چون به وسیله همین اطلاعات می توانند تسلیحات هسته ای و کشتار جمعی آمریکا و ارائیل را هدف قرار دهند و آنها خودشان کار را انجام می دهند.
فعلا حرف آنهایی که موضع دوم را دارند در ایران قویتر می باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала