آمریکا می خواهد متخصصان روس را جذب کند

© Fotolia / Yossarian6 آمریکا می خواهد متخصصان روس را جذب کند
 آمریکا می خواهد متخصصان روس را جذب کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
اشتراک
خبرگزاری بلومبرگ با استناد به منابع مطلع اطلاع می دهد که دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در حال بررسی امکان لغو تعدادی از شرایط صدور روادید برای متخصصان واجد شرایط روس است تا مهاجرت آنها به این کشور را آسان کرده و در نتیجه پتانسیل فناوری های پیشرفته روسیه را تضعیف کند.
به گزارش اسپوتنیک، گفته می‌شود که دولت بایدن از کنگره خواسته است تا برای روس‌هایی که دارای تحصیلات عالی هستند و خواهان ویزای کار ایالات متحده هستند، الزامات اثبات اشتغال را حذف کند. منابع خبرگزاری بلومبرگ توضیح می دهند، کاخ سفید انتظار دارد که به این شکل رهبری روسیه را از "متخصصان در زمینه علوم، مهندسی و ریاضیات" محروم کند.
لاوروف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.04.2022
لاوروف از غرب خواست با واقعیت های جدید ژئوپلیتیک کنار بیاید
بلومبرگ تصریح می کند که معافیت های ویزا برای دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دکترا با تجربه در زمینه های نیمه هادی ها، فناوری فضایی، امنیت سایبری، تولیدات پیشرفته، فناوری هسته ای، توسعه هوش مصنوعی، فناوری موشکی و تعدادی دیگر از رشته ها برنامه ریزی شده است.
یک مقام شورای امنیت ملی کاخ سفید که نامش فاش نشده، تایید کرد که این اقدامات برای "تضعیف امکانات فناوری های پیشرفته روسیه در کوتاه مدت و تضعیف پایگاه سرمایه‌گذاری این کشور در بلندمدت و همچنین به نفع اقتصاد و تقویت امنیت ملی ایالات متحده" انجام می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала