کدام کشور از بحران اوکراین سود برد؟

© Fotolia / Peyman Kaiediنقشه جغرافیایی خاورمیانه
نقشه جغرافیایی  خاورمیانه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
اشتراک
قطر بعنوان بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی مایع ذینفع اصلی بحران سوخت در جهان است.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان از قطر، بزرگترین تولید کننده گاز طبیعی مایع، به عنوان ذینفع اصلی بحران سوخت نام بردند. بلومبرگ پیش‌بینی می‌کند که در سال ۲۰۲۲، قطر می‌تواند ۱۱۴ میلیارد دلار از صادرات گاز درآمد داشته باشد و تا سال ۲۰۲۷، صادرات LNG را ۶۰ درصد افزایش دهد.
افزایش سریع قیمت انرژی به دلیل بحران اوکراین به بسیاری از تولیدکنندگان نفت در خاورمیانه - کویت و عربستان سعودی - کمک کرده است. با این حال، قطر بیش از بقیه سود برده است: رهبران کشورهای اتحادیه اروپا از این کشور خواستند تا هر چه سریعتر سوخت صادر کند.
در ژاپن درباره پایان جهان بدون گاز روسیه هشدار دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
در ژاپن درباره پایان جهان بدون گاز روسیه هشدار دادند
علاوه بر این، قطر قصد دارد تولید گاز خود را تا سال ۲۰۲۷ افزایش دهد. کارن یانگ، کارشناس ارشد موسسه خاورمیانه در واشنگتن گفت: این یک فرصت باورنکردنی است، قطر در سال‌های آینده به صادرکننده بزرگ گاز تبدیل خواهد شد.
بر اساس گزارش سیتی گروپ، با وجود این بحران، اقتصاد قطر در سال جاری ۴.۴ درصد رشد خواهد کرد که از سال ۲۰۱۵ یک رکورد محسوب می‌شود. به این ترتیب تولید ناخالص داخلی این کشور برای هر نفر تقریبا ۸۰ هزار دلار خواهد بود. قطر در نظر دارد پول حاصله از این بحران را در یک صندوق سرمایه گذاری کند و همچنین از آن برای دستیابی به اهداف سیاسی منطقه استفاده کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала