چین تسلیحات ارسال شده توسط آلمان به اوکراین را منسوخ شده خواند

CC BY 2.0 / Steffen Voß / Bundestagچرا دیدار ویدیویی نمایندگان پارلمان های آلمان و ایران بطور ناگهانی لغو شد؟
چرا دیدار ویدیویی نمایندگان پارلمان های آلمان و ایران بطور ناگهانی لغو شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
اشتراک
یک کارشناس چینی مسائل نظامی گفت: Gepard که توسط آلمان به اوکراین ارسال شده، مدت هاست که منسوخ شده است.
سونگ ژونگ پینگ، کارشناس مسائل نظامی چین به نشریه گلوبال تایمز گفت: تصمیم برلین برای واگذاری توپ های ضد هوایی Gepard که "عصر طلایی" آن در دهه 1970 بود، به اوکراین یک سازش برای حل اختلافات داخلی در آلمان است.
پیش از این روزنامه Süddeutsche Zeitung به نقل از منابع خود گزارش داده بود که آلمان در یک نشست بین المللی به دعوت ایالات متحده در پایگاه هوایی "رامشتاین" قول داده است که تاسیسات Gepard را به اوکراین عرضه کند. این موضوع توسط کریستینا لامبرشت، وزیر دفاع آلمان تأیید شد.
این نشریه می نویسد: آلمان برای نخستین بار تصمیم به ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین گرفته است و رسانه های غربی خاطرنشان کردند که این تغییری جدی در موضع این کشور است که در تامین تسلیحات به کی یف بسیار محتاط بود.
به عنوان مثال، دولت آلمان در توافقنامه ائتلاف خود مقرراتی را برای محدود کردن صادرات اسلحه گنجاند، اما بعداً این قوانین را اصلاح کرد و تسلیم فشارهای سیاسی داخلی و خواسته های متحدان شد.
به گفته پینگ، "عصر طلایی" برای Gepard با سلاح های ضد هوایی خود در دهه های 1960 و 1970 بود، این ضدهوایی خودکششی در سال 2010 از تسلیحات Bundeswehr حذف شدند. این کارشناس گفت: قبل از اینکه این تاسیسات به ارتش اوکراین تحویل داده شود، باید با هزینه آلمان تعمیر شوند.
 خط لوله گاز - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.04.2022
آلمان: برنامه ای برای امتناع از گاز روسیه نداریم
در عین حال، حتی در صورت تعمیر موفقیت آمیز، تردیدهایی وجود دارد که این سیستم ها به میدان جنگ در دونباس تحویل داده شوند. به عقیده وی، تامین این تاسیسات از انبارها، و نه از بوندس‌ور، مصالحه ای است بین احزاب حاکم در آلمان، که آنها برای "راضی کردن" آمریکا و انگلیس است.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала