لاوروف: روسیه از مزدوران در اوکراین استفاده نمی‌کند

© Photoسرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
اشتراک
وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت که کشورش از مزدوران در اوکراین استفاده نمی‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی العربیه اظهار داشت که کشورش از مزدوران در اوکراین استفاده نمی‌کند.
لاوروف در پاسخ به این سوال که آیا روسیه از مزدوران خارجی از جمله از کشور سوریه در اوکراین استفاده می‌کند، گفت: روسیه هرگز از مزدوران استفاده نمی‌کند. می‌توانم به شما اطمینان دهم که سوری‌ها نگرانی‌های خود را دارند.
وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این سوال که چرا ترکیه حریم هوایی خود را بسته است، تاکید کرد که مسکو و آنکارا در بسیاری از موضوعات با یکدیگر همکاری می‌کنند و به عنوان شرکایی که به منافع یکدیگر احترام می گذارند، "در همه موارد" یکدیگر را درک می‌کنند.
ترکیه آسمان خود را بر روی هواپیماهای نظامی و غیرنظامی روسیه به مقصد سوریه، بسته است. ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، ۲۸ آوریل، در اظهارنظری درباره این موضوع گفت که آنکارا یک ماه پیش از مسکو خواسته بود از مسیر هوایی این کشور به مقصد سوریه استفاده نکند.
نگرانی روسیه از حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
روسیه موظف به همکاری با دادگاه کیفری بین‌المللی در رابطه با "تحقیق" در اوکراین نیست
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала