روسیه و ایران در تلاش برای استفاده از ریال و روبل در فعالیت های اقتصادی خود هستند

© Sputnik / Iliya Pitalevروسیه و ایران در تلاش برای استفاده از ریال و روبل در فعالیت های اقتصادی خود هستند
روسیه و ایران در تلاش برای استفاده از ریال و روبل در فعالیت های اقتصادی خود هستند  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
اشتراک
سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در گفتگو با اسپوتنیک اعلام نمود که ایران و روسیه در زمینه های ارز ریال و روبل با یکدیگر همکاری خواهند کرد، در کریدور شمال جنوب نیز برای هر دو کشور مزیت های بسیار خوبی دارد، لذا ما باید به سمتی برویم که همکاری های اقتصادی سیاسی دو کشور را گسترش دهیم.
خبرگزاری اسپوتنیک در گفتگو با کاظم جلالی، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در خصوص آینده پیش روی روابط اقتصادی ایران و روسیه گفتگو کرده اند.
سوال: با خروج غرب از بازار روسیه، خبرها از حضور 30 برند ایرانی در روسیه دارد؟ نظر شما در این باره چیست؟
ما با انجمن و صنف پوشاک ایران گفتگوی مفصلی داشتیم. با سفر معاون وزیر صنعت به مسکو داشتند، بخشی از اونها در روسیه من جمله کفش و چرم در داخل روسیه گفتگوهایی داشتند، اماکنی را دیدیم تا بتوانیم نمایشگاهی را در روسیه برگزار کنیم، الان دارند کار می کنند، پیشنهاد ما است که صنف پوشاک سفری داشته باشند، میزان نیاز پوشاک روسیه 8 میلیارد دلار است، و بخشی که ایران می تواند انجام دهد را فعالیت خواهیم کرد.
سوال: در آینده تعمیق روابط ایران و روسیه در بعد سیاسی است یا اقتصادی؟
ما تلاشمان است که روابط پایدار و متوازن به لحاظ اقتصادی سیاسی فرهنگی با روسیه در توازن انجام خواهیم داد. روسیه کشور همسایه ما و بسیار بزرگ است، در سیاست برنامه دولت رئیسی این است که با کشورهای همسایه من جمله روسیه همکاری های خوبی داشته باشد، یکی از کشورهای مهم روسیه است. برای ما، روسیه از ابعاد سیاسی امنیتی و دفاعی بسیار مهم است و از نظر اقتصادی نیز به همکاری های خوب فکر می کنیم. روسیه بالاخره کشوری است که بخشی از نیازهای اساسی ایران در غلات و روغن ایران را تامین می کند، ما نیز می توانیم برخی نیازهای روسیه را تامین کنیم. در کریدور شمال جنوب نیز برای هر دو کشور مزیت های بسیار خوبی دارد، لذا ما باید به سمتی برویم که همکاری های اقتصادی سیاسی دو کشور را گسترش دهیم. در آینده نزدیک هیاتهایی به دو کشور سفر خواهند کرد که به این امر کمک بسیار می کند. و ما تلاش داریم با ارزهای ملی خود ریال و روبل کار کنیم. یکی از محورهای اصلی همکاری های ایران و روسیه، کریدور شمال-جنوب می باشد، چه گام های عملیاتی در این مسیر برداشته شدهاست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала