روسیه موظف به همکاری با دادگاه کیفری بین‌المللی در رابطه با "تحقیق" در اوکراین نیست

© Sputnik / Vitaliy Belousovنگرانی روسیه از حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد
نگرانی روسیه از حملات ترکیه به مواضع نیروهای کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اظهار داشت که مسکو موظف به همکاری با دادگاه کیفری بین‌المللی در ارتباط با "تحقیق" در اوکراین نیست.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه تصریح داشت که مسکو موظف به همکاری با دادگاه کیفری بین‌المللی در ارتباط با "تحقیق" در اوکراین نیست.
در بیانیه زاخارووا منتشر شده در سایت وزارت خارجه روسیه آمده است: در خصوص دفتر دادستانی دیوان بین‌المللی کیفری، این اقدام نشان می‌دهد که این دفتر حتی سعی نمی‌کند حداقل ظاهر بی‌طرفی و عینی را حفظ کند و مشتاقانه به روندی می‌پیوندد که در آن مجرمان به وضوح از قبل تعیین شده‌اند. اگر کسی هنوز در این شک داشت که دیوان کیفری بین‌المللی ارگانی است که دستورات سیاسی را انجام می‌دهد و دور از عدالت مستقل است، در این صورت، قالب جدید کار "خلاقانه" (این ارگان) همه چیز را کاملاً روشن می‌کند.
چرا دیدار ویدیویی نمایندگان پارلمان های آلمان و ایران بطور ناگهانی لغو شد؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
چین تسلیحات ارسال شده توسط آلمان به اوکراین را منسوخ شده خواند
وی خاطرنشان کرد که ترکیب تیم تحقیق نشان می دهد که چیزی جز محکوم کردن روسیه را نمی توان انتظار داشت. زاخارووا افزود: به شما یادآوری می کنیم که روسیه در اساسنامه رم دادگاه کیفری بین‌المللی شرکت نمی‌کند و موظف به همکاری با آن نیست. با این وجود، ما به نظارت دقیق بر نحوه عملکرد این نهاد ادامه خواهیم داد.
به گفته وی، سازمان های حقوق بشر جمهوری خلق دونتسک و جمهوری خلق لوهانسک مجموعه‌ای محکم از داده‌ها را به دیوان بین المللی کیفری ارسال کردند - بیش از سه هزار مورد جنایات علیه ساکنان دونباس، اما تاکنون هیچ واکنش روشنی از سوی دادگستری لاهه به حقایق ارائه شده نشان داده نشده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала