دورویی غرب از زبان آمریکایی‌ها

© Fotolia / ollyمجسمه آزادی آمریکادر زمینه غروب
مجسمه آزادی آمریکادر زمینه غروب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
اشتراک
مالیچ: در نظم بین المللی که توسط ایالات متحده و متحدانش ترویج می شود، "فقط آنها حق دارند و نه هیچکس دیگری".
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "گلوبال تایمز"، نبوجسا مالیچ، روزنامه‌نگار آمریکایی در مقاله‌ای درباره دورویی کشورهای غربی صحبت کرد.
به گفته وی، در مورد اوکراین، ایالات متحده و متحدانش از حق کشورهای مستقل برای پیوستن به هرگونه اتحاد نظامی دفاع کردند. با این حال، همسایگان آنها، به گفته مقامات آمریکایی، نباید به چنین تصمیمی اعتراض کنند.
مالیچ گفت که سیاستمدارانی که از ورود اوکراین به ناتو حمایت کردند و اطمینان دادند که این امر به هیچ وجه طرف روسی را تهدید نمی کند، اکنون به تمایل جزایر سلیمان برای انعقاد پیمان با چین "واکنش هیستریک" نشان می دهند.
Christopher Wray is seated prior to testifying before a Senate Judiciary Committee confirmation hearing on his nomination to be the next FBI director on Capitol Hill in Washington, U.S., July 12, 2017. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2022
آمریکا: تهدید ضد اطلاعاتی چین بی‌ سابقه است
این روزنامه نگار معتقد است که استرالیا و ایالات متحده این کشور جزیره ای را با عواقب چنین تصمیمی تهدید می کنند. وی همچنین خاطرنشان نمود که این کشورها، حضور نظامی پکن در فاصله 1.8 هزار کیلومتری استرالیا را تهدیدی برای امنیت خود می دانند.
مالیچ گفت که در نظم بین المللی که توسط ایالات متحده و متحدانش ترویج می شود، "فقط آنها حق دارند و نه هرکس دیگری". به گفته وی، "جزایر سلیمان در قلمرو نسبی گرایی اخلاقی آنها، به عنوان تحت الحمایه استرالیا، بخشی از جهان آزاد است". با این حال، هونیارا با امضای یک پیمان امنیتی با پکن، به نوعی حاکمیت کانبرا را به خطر می اندازد.
پیشتر اسکات موریسون، نخست وزیر استرالیا گفته بود که ساخت پایگاه نظامی چین در جزایر سلیمان "خط قرمز" برای کانبرا و واشنگتن خواهد بود. وی افزود استرالیا استقرار پایگاه های نظامی خارجی در مرزهای خود را تحمل نخواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала