در ژاپن درباره پایان جهان بدون گاز روسیه هشدار دادند

© Sputnik / Ivan Rudnev /  مراجعه به بانک تصاویر در ژاپن درباره پایان جهان بدون گاز روسیه هشدار دادند
در ژاپن درباره پایان جهان بدون گاز روسیه هشدار دادند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
اشتراک
بانکدار ژاپنی کوبایاشی نسبت به پایان جهان در صورت تحریم گاز روسیه هشدار داد.
به گزارش اسپوتنیک، شونسوکه کوبایاشی، اقتصاددان ارشد بانک میزوهو در مصاحبه با نیهون کیزای گفت: اگر گاز روسیه از بازار ناپدید شود، جهان به پایان خواهد رسید.
این کارشناس تصریح کرد: اگر اتحادیه اروپا حامل‌های انرژی روسیه را تحریم کند، خطوط لوله گاز بیکار می‌شوند و باید ظرفیت‌های صادراتی جدید ایجاد شود. این کار زمان زیادی می برد و نیاز به سرمایه گذاری های کلان دارد.
او گفت: "ما باید خطوط لوله جدیدی بسازیم. برای مایع سازی و فروش آن، به کارخانه های مایع سازی و وسایل حمل و نقل نیاز داریم."
کوبایاشی در عین حال خاطرنشان کرد که چنین مشکلاتی با نفت و زغال سنگ به وجود نمی آید: چین مواد خامی را به دست خواهد آورد که اتحادیه اروپا و ژاپن از آن امتناع خواهند کرد. تامین کنندگان دومی به سرعت خود را به سمت بازار کشورهای غربی تغییر جهت می دهند.
مکرون: ما به گاز روسیه نیازی نداریم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.04.2022
مکرون: ما به گاز روسیه نیازی نداریم
با این حال، در مورد گاز روسیه، تحریم مواد خام را در داخل کشور باقی می‌گذارد.
کوبایاشی هشدار داد: "یعنی همه این گاز از بازار محو می‌شود. به عبارت دیگر، اغراق نیست اگر بگوییم در لحظه‌ای که اروپا تصمیم به این کار بگیرد، آخر دنیا خواهد آمد".
کمبود گاز منجر به رقابت در بازار و افزایش تقاضا برای زغال سنگ، نفت و LNG خواهد شد. این بانکدار اعتراف کرد که نمی دانند قیمت حامل های انرژی چقدر افزایش می یابد.
وی افزود: "زیرا برای مردم این موضوع مرگ و زندگی است. در نتیجه قطع برق، تجهیزات بیمارستانی از کار می‌افتد. در زمستان، مردم می‌توانند تا حد مرگ یخ بزنند."
این کارشناس اقتصادی تاکید کرد که کاهش دو سوم مصرف گاز غیرممکن خواهد بود اگر به سادگی یک و نیم برابر افزایش یابد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала