احتمال استفاده از سرمایه گذاری و تکنولوژی ریلی روسیه در محور رشت-آستارا در کریدور شمال

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر احتمال استفاده از سرمایه گذاری و تکنولوژی ریلی روسیه در محور رشت-آستارا در کریدور شمال
احتمال استفاده از سرمایه گذاری و تکنولوژی ریلی روسیه در محور رشت-آستارا در کریدور شمال  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
اشتراک
کاظم جلالی، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در گفتگو با خبرگزاری اسپوتنیک، اعلام نمود که ما علاقه مند هستیم که از تکنولوژی روسها استفاده کنیم، روسیه در بحث راه آهن، سومین کشور بزرگ دنیا از میزان خط راه آهن است.
خبرگزاری اسپوتنیک در گفتگو با جناب آقای کاظم جلالی، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه در خصوص آینده پیش روی روابط اقتصادی ایران و روسیه گفتگو کرده اند.
سوال: یکی از محورهای اصلی همکاری های ایران و روسیه، کریدور شمال-جنوب می باشد، چه گام های عملیاتی در این مسیر برداشته شدهاست.
کاظم جلالی، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه: از سال 2001 تا اکنون این بحث کریدور شمال جنوب مطرح است. خوشبختانه، ما دو اقدام انجام می دهیم، یکی بندر چابهار به زاهدان متصل می شود که با منابع مالی خود ایران انجام می شود و ما فکر می کنیم تا اوایل سال 2023 این به نتجه خواهد رسید.
نکته دوم، محور رشت-آستارا هست که تلاش می کنیم با کمک روسیه این کار انجام دهیم و مذاکرات مهندس قاسمی با طرفهای روس بر این اساس است. اما این را بگویم که ایران قاطع است که این 162 هزار کیلومتر طرح فوق را انجام دهد، البته در این میان منتظر دیگر کشورها نخواهیم بود، البته مذاکره و گفتگو جهت همکاری خواهیم داشت، و اگر بتوانیم به نوعی به شکل مشترک این پروژه را انجام دهیم، حتما بهتر خواهد بود.
سوال: ایران در گسترش و تجهیز سیتم حمل و نقل ریلی خود، آیا برنامه ای برای استفاده از سرمایه گذاری و تکنولوژی ریلی روسیه را دارد یا خیر؟
کاظم جلالی، سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه: بله ما علاقه مند هستیم که از تکنولوژی روسها استفاده کنیم، روسیه در بحث راه آهن، سومین کشور بزرگ دنیا از میزان خط راه آهن و جا به جایی بار مسافر رتبه بالایی دارد، بیش از 85 هزار کیلومتر روسیه دارای خط اهن است، ایران امادگی همکاری با روسیه در این جهت را دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала