آمریکا فعلاً فقط 250 میلیون دلار کمک نظامی دیگر می تواند به اوکراین ارائه دهد

© REUTERS / U.S. President Joe Biden attends events at the U.S. Capitol to commemorate first anniversary of Capitol attack in Washingtonجو بایدن رئیس جمهور آمریکا
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
اشتراک
جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده حق دارد 250 میلیون دلار تسلیحات دیگر به اوکراین اختصاص دهد و برای گسترش این کمک ها ، کنگره باید مجوز تخصیص بودجه بیشتری را صادر کند
به گزارش اسپوتنیک، بایدن بتازگی 33 میلیارد دلار بودجه از قانونگذاران برای اوکراین، از جمله 20.4 میلیارد دلار کمک نظامی، درخواست کرده بود.
خانم ساکی به خبرنگاران گفت: همانطور که می دانید ما 3.5 میلیارد دلار برای کمک نظامی اختصاص داده ایم. 250 میلیون دلار از این مبلغ باقی مانده است... بدیهی است که ما برای تسریع در انتقال این کمک به اوکراینی ها تلاش خواهیم کرد. اما برای ادامه کمک به آنها و برای اینکه آنها تسلیحات، توپخانه و تجهیزات لازم را داشته باشند، ضروری است که فوراً در تخصیص این بودجه را به پیش برویم".
مزدوران در اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.04.2022
کشته شدن یک مزدور آمریکایی در اوکراین
ایالات متحده در حال انتقال سلاح و مهمات از پنتاگون برای نیروهای مسلح اوکراین از جمله توپخانه، نفربرهای زرهی و هواپیماهای بدون سرنشین است. 30 کشور دیگر نیز در این کار شرکت دارند.
بودجه درخواستی بایدن همچنین شامل 8.5 میلیارد دلار کمک اقتصادی و 3 میلیارد دلار کمک های بشردوستانه و غذایی است.
پیش از این، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد، به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری گفت که ارسال تسلیحات غرب به اوکراین به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала