سفر دو روزه رئیس جمهور ترکیه به عربستان

© REUTERS / Bernadett Szaboاردوغان
اردوغان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2022
اشتراک
رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه برای یک سفر دو روزه، امروز به عربستان سعودی می‌رود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، دفتر رجب طیب اردوغان درباره چرایی سفر امروز او به عربستان سعودی و محور این سفر توضیحاتی ارائه داد.
دفتر رجب طیب اردوغان خبر داد که او با مقام‌های سعودی درباره روابط دو کشور و همچنین طرق تقویت همکاری‌های دو کشور صحبت خواهد کرد.
درخواست دادستان عربستان برای اعدام متهمان پرونده خاشقجی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.04.2022
ترکیه پرونده قتل خاشقجی را به عربستان تحویل داد
سفر رئیس‌جمهور ترکیه به عربستان سعودی در شرایطی انجام می‌شود که رسانه‌ها با اشاره به مختومه شدن پرونده محاکمه غیابی عاملان قتل جمال خاشقچی در ترکیه، از تشدید تلاش‌های آنکارا به منظور بهبود روابط با ریاض خبر داده بودند.
تصمیم ترکیه برای بستن پرونده محاکمه غیابی عاملان قتل "جمال خاشقچی" و تحویل آن به عربستان سعودی، واکنش‌های زیادی را در پی داشت و رهبر بزرگ‌ترین حزب اپوزیسیون و رقیب رجب طیب اردوغان اظهارنظر تندی در این باره کرد.
کمال قلیچ‌دار اوغلو رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه گفت: "او (اردوغان) حقوق و اعتبار دادگاه‌های ترکیه را درباره قتلی که در ترکیه ارتکاب شده بود، به عربستان سعودی تفویض کرد...الان مشخص شد که احمق چه کسی است". وی همچنین ادعا کرد که اردوغان در ازای دریافت پول از عربستان سعودی پرونده خاشقچی را بست.
جمال خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد عربستان سعودی و ستون نویس روزنامه آمریکایی واشنگتن پست، دوم اکتبر ۲۰۱۸ (دهم مهر ۱۳۹۷) در داخل کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به طرزی وحشیانه به قتل رسید و هیچ وقت جنازه او پیدا نشد. طبق گزارش‌ها جسد او توسط تیم ترور اعزامی از عربستان سعودی مثله شد
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала