برگزاری مراسم احیای شب قدر در مسجد الاقصی با حضور 250 هزار فلسطینی

© Photo / IRNAمراسم احیای شب قدر در مسجد الاقصی
مراسم احیای شب قدر در مسجد الاقصی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2022
اشتراک
با وجود محدودیت‌های شدید حکومت اسرائیل در بیت‌المقدس علیه نمازگزاران فلسطینی در ماه مبارک رمضان، حدود ۲۵۰ هزار نمازگزار، چهارشنبه شب (دیشب)، مراسم احیای آخرین شب قدر امسال را در صحن‌های مسجدالاقصی، برگزار کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، شیعیان و بخشی از اهل سنت درباره شب قدر بودن شب ۲۳ ماه مبارک رمضان اتفاق نظر دارند، اما بیش‌تر پیروان اهل تسنن، شب بیست و هفتم را محتمل‌تر می‌دانند.
اداره اوقاف اسلامی، با انتشار بیانیه‌ای کوتاه اعلام کرد: "تقریباً ۲۵۰ هزار نمازگزار مراسم احیای شب قدر را در محوطه مسجد مبارک الاقصی برگزار کردند".
کانال ۱۲ تلویزیون اسرائیل نیز اعلام کرد که هزاران نیروی پلیس اسرائیل، به منظور مقابله با هرگونه درگیری احتمالی میان نمازگزاران فلسطینی و شهرک‌نشینان، در مرکز شهر قدس مستقر شدند.
حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
نامه وزیر خارجه ایران به دبیر کل سازمان ملل درباره نقض حقوق بشر علیه مردم فلسطین
عباده سُمیره، یکی از نمازگزاران فلسطینی که در مراسم شب گذشته در مسجدالاقصی حضور داشت در گفت‌وگوی تلفنی با خبرگزاری آناتولی اعلام کرد که فضای داخل صحن‌های مسجدالاقصی کاملا معنوی و آرام بود و هیچ مشکلی از قبیل درگیری میان نمازگزاران و نیروهای پلیس اسرائیل، به وجود نیامد.
وی افزود: کلیه ورودی‌های مسجدالاقصی شلوغ و پر از جمعیت بود اما مقامات مسئول با نظم ورود نمازگزاران و اقامه نماز و مراسم را در داخل صحن‌های این مسجد، سازماندهی کردند.
این در حالی است که از آغاز ماه مبارک رمضان، در سایه تداوم حملات نظامیان اسرائیلی و شهرک‌نشینان، فضای شهر قدس و صحن‌های مسجدالاقصی ملتهب و پرتنش بود و علاوه بر مجروح شدن شماری از شهروندان فلسطینی، ده‌ها نفر از آنها بازداشت شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала