بایدن: هیچ درگیری پنهانی بین آمریکا، ناتو و روسیه وجود ندارد

© AFP 2023 / Win McNameeآمریکایی ها: بایدن به خاطر حمله پهپادی به کابل در دادگاه لاهه محاکمه شود
آمریکایی ها: بایدن به خاطر حمله پهپادی به کابل در دادگاه لاهه محاکمه شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.04.2022
اشتراک
جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا گفت که رویدادهای پیرامون اوکراین یک درگیری پنهان بین ایالات متحده، ناتو و روسیه نیست.
به گزارش اسپوتنیک، بایدن رئیس جمهور آمریکا در پاسخ به سوال خبرنگاران در رابطه با بحران اوکراین اظهار داشت که رویدادهای پیرامون اوکراین یک درگیری پنهان بین ایالات متحده، ناتو و روسیه نیست.
بایدن اوایل پنجشنبه درخواستی را برای 33 میلیارد دلار کمک جدید به اوکراین به کنگره ارسال کرد، از کل بسته بودجه درخواستی، دولت ایالات متحده قصد دارد حدود 20.4 میلیارد دلار را برای کمک های نظامی و امنیتی اضافی اختصاص دهد.
وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند". دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمکی نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
گفتنی است، در 21 فوریه، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، فرمان‌هایی را امضا کرد که در آن جمهوری‌های دونتسک و لوگانسک را که در سال 2014 استقلال خود را از کی‌یف اعلام کرده بودند، به رسمیت شناخت و در 24 فوریه، روسیه عملیات نظامی ویژه را برای غیرنظامی کردن اوکراین آغاز کرد.
بولتون اشتباه شگفت انگیز بایدن در مورد روسیه را فاش کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
بولتون اشتباه "شگفت انگیز" بایدن در مورد روسیه را فاش کرد
پوتین خطاب به شهروندان خود گفت که شرایط "نیازمند اقدام قاطع و فوری" است، زیرا جمهوری‌های دونباس درخواست کمک کرده‌اند. به گفته رهبر روسیه، تمام مسئولیت این خونریزی بر عهده وجدان رژیم حاکم بر اوکراین خواهد بود.
عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع پیشرفت نکرد.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала