۴ میلیارد دلار ارزآوری ایرانی‌ها برای ترکیه +عکس

© Sputnik / Kemal Aslan  /  مراجعه به بانک تصاویر Подвесной мост "Чанаккале 1915" через пролив Дарданеллы в Турции
Подвесной мост Чанаккале 1915 через пролив Дарданеллы в Турции - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
ایرانی‌ها، با خرید خانه، تاسیس شرکت و سفر به ترکیه ۴ میلیارد دلار برای کشور ترکیه ارزآوری کردند.
به گزارش اسپوتنیک، شهروندان ایرانی طی یک سال گذشته مبلغی در حدود چهار میلیارد و ۸۰ میلیون دلار به اقتصاد ترکیه کمک کرده‌اند. این رقم شامل ۹۱۰ میلیون دلار هزینه سفر، یک میلیون و ۹۰ هزار گردشگر ایرانی، نزدیک به ۲.۷ میلیارد دلار هزینه خرید ۱۰ هزار و ۷۱۴ فقره ملک و سرمایه‌گذاری، ۴۹۲ میلیون دلار برای تاسیس ۹۸۴ شرکت در ترکیه بوده است.
آمارها نشان می‌دهد ایرانیان در ترکیه، رتبه اول خرید مسکن، رتبه دوم تاسیس شرکت (پس از ترک‌های مقیم خارج) و در رتبه پنجم با بیشترین گردشگر بازدیدکننده از این کشور قرار دارند.
کاربران با کنایه عنوان می‌کنند وقتی خرید مردم عادی و به ویژه مسئولان که به تازگی خرید سیسمونی دختر یکی از آنها سر و صدای زیادی نیز در فضای مجازی ایجاد کرده است، از ترکیه باشدکاملا مشخص است میزان ارزبری ایران‌ها به ترکیه چه مبلغی خواهد بود.
کاربرانی اما عنوان می‌کنند باید ریشه‌یابی کرد که چرا ایرانی‌ها این مبالغ را در کشور خود هزینه نمی‌کنند و پس از آن است که می‌توان گفت این کار اشتباه است یا خیر. این کاربران معتقدند مهاجران ایرانی با دلایل شخصی خود ترجیح می‌دهند در ترکیه زندگی کنند و بسیاری نیز برای دریافت اقامت این کشور و بیزینس در ترکیه سرمایه‌گذاری می‌کنند که اگر شرایط مناسب برای این افراد در ایران وجود داشت کمتر کسی تمایل به مهاجرت نشان می‌داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала