واشنگتن پست زمان پایان هژمونی غرب در جهان را اعلام کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر واشنگتن پست زمان پایان هژمونی غرب در جهان را اعلام کرد
واشنگتن پست زمان پایان هژمونی غرب در جهان را اعلام کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
واشنگتن پُست در مقاله ای نوشت: دویست سال هژمونی غرب تا سال ۲۰۴۰ با رونق تولید ناخالص داخلی هند و چین پایان خواهد یافت.
هنری اولسن ستون نویس در مقاله ای برای واشنگتن پست می نویسد: سلطه گری دویست ساله غرب می تواند تا سال ۲۰۴۰ با رشد عظیم تولید ناخالص داخلی در چین و هند پایان یابد.
به عقیده وی، تسلط کشورهای غربی در جهان مبتنی بر قدرت اقتصادی بود. بنابراین، در سال۲۰۰۰، کشورهایی که اکنون به دلیل عملیات نظامی در اوکراین تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده اند، ۷۹.۴ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تولید کردند. تا سال ۲۰۲۰، این رقم به ۶۰.۴ درصد کاهش یافته است.
تا سال ۲۰۴۰، چین و هند با هم نسبت به ایالات متحده و هشت کشور بزرگی که روسیه را تحریم کرده‌اند، تولید ناخالص داخلی بیشتری از نظر قدرت خرید خواهند داشت. قدرت‌های در حال توسعه را نیز باید افزود: برزیل، مکزیک، اندونزی و ترکیه. پس از آن موازنه قدرت در جهان حتی بیشتر تغییر خواهد کرد.
اعمال محدودیت در حق وتوی اعضای دائم شورای امنیت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اعمال محدودیت در حق وتوی اعضای دائم شورای امنیت
اولسن گفت: چنین تحولی به دویست سال هژمونی غرب پایان خواهد داد، مگر اینکه یکی از این نیروهای رو به رشد به آن بپیوندد.
نویسنده این نشریه خاطرنشان کرد: توسعه سریع اقتصادی چین و هند به آنها این امکان را داد که خواسته های کشورهای غربی را رعایت نکنند و از اعمال تحریم ها علیه روسیه خودداری کنند. به همین دلیل، پکن و دهلی نو در رای گیری درباره تصویب قطعنامه های سازمان ملل در محکومیت اقدامات مسکو رای ممتنع دادند.
ناظر در پایان گفت: غرب برای دو قرن رهبر جهان بوده است، اگر ما خود را با شرایط وفق ندهیم و خود را برای آینده آماده نکنیم، واکنش جمعی روسیه امروز می تواند آواز قو برای غرب باشد.
روسیه در ۲۴ فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
به گفته وزارت دفاع روسیه، نیروهای مسلح تنها به زیرساخت های نظامی و نیروهای اوکراینی حمله می کنند.
رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که با حمایت نیروهای مسلح روسیه، نظامیان جمهوری های خلق لوهانسک و دونباس در حال تدارک حمله هستند، اما صحبتی از اشغال اوکراین نیست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала