مشاور رهبر اوکراین تهدید کرد که در صورت درخواست مولداوی، ترانسنیستریا را تصرف می کند

© Flickr / Vitaliy Velikodniy مشاور رهبر اوکراین تهدید کرد که در صورت درخواست مولداوی، ترانسنیستریا را تصرف می کند
مشاور رهبر اوکراین تهدید کرد که در صورت درخواست مولداوی، ترانسنیستریا را تصرف می کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
آلکسی آرستویچ، مشاور دفتررئیس جمهور اوکراین در کانال یوتیوب مارک فیگین اعلام کرد که اوکراین آماده است تا ترانسنیستریا را تصرف کند.
به گزارش اسپوتنیک، آرستوویچ در پاسخ به این سوال که آیا اوکراین می تواند این منطقه را اشغال کند، گفت: "بله، به شکلی می توانیم ، اما این سرزمین کشور مستقل مولداوی است و ما در صورت لزوم تنها پس از درخواست طرف مولداوی می توانیم این مار را انجام دهیم."
در روزهای اخیر، چندین حمله تروریستی در جمهوری به رسمیت شناخته نشده ترانسنیستریا مولداوی رخ داده است. از جمله یک نارنجک انداز به سمت ساختمان وزارت امنیت دولتی در شهر تیراسپل (مرکز ترانسنیستریا) شلیک شد، آنتن های فرستنده رادیو در روستای مایاک منفجر شد و صدای انفجار در روستای پارکانی شنیده شد".
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
در انگلیس از "شکست بزرگ" رئیس جمهور اوکراین سخن گفتند
سطح قرمز تهدید تروریستی در این جمهوری اعلام شده ، کمیته تحقیقات ترانسنیسترا پرونده های جنایی را تحت عنوان "اقدام تروریستی انجام شده توسط گروهی از افراد با استفاده از سلاح گرم" تشکیل داده است.
یک منبع در تیراسپول گفت که این حملات توسط سه فرد ناشناس که از خاک اوکراین وارد شده بودند، انجام شد.
علاوه بر این، 27 آوریل، وزارت کشور ترانسنیستریا از تیراندازی از طرف اوکراین به سمت روستای کولباسنا که انبارهای نظامی در آن قرار دارد، گزارش داد.
در قلمرو ترانس نیستریا ، یک گروه عملیاتی از نیروهای مسلح روسیه وجود دارد که جانشین سپاه شماره 14 ارتش شوروی شد که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی ، تحت تابعیت روسیه قرار گرفت. وظایف اصلی این گروه عملیاتی، حفظ صلح و حفاظت از انبارهای نظامی است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала