رسانه: هند به دنبال کشتی برای انتقال نفت روسیه است

© AP Photo / Mark J. Terrillرسانه: هند به دنبال کشتی برای انتقال نفت روسیه است
رسانه: هند به دنبال کشتی برای انتقال نفت روسیه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
به گزارش رویترز، شرکت دولتی انرژی ONGC هند به دنبال کشتی برای انتقال نفت روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، منابع آگاه اعلام کردند: شرکت انرژی دولتی هندوستان Oil and Natural Gas Corp (ONGC) در حال تلاش برای یافتن کشتی برای حمل ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام روسیه در بحبوحه تحریم ها علیه روسیه است.
به گفته آژانس، نفت معمولاً از پایانه دکاستری با کشتی‌ های کلاس یخ شکن به کره جنوبی حمل می‌ شود، محلی که بر روی یک نفتکش بارگیری می‌شود. از آنجا، ONGC نفت را به خریداران در شمال آسیا صادر می کند.
اما به دلیل تحریم های اعمال شده پس از آغاز عملیات ویژه در اوکراین، تامین پوشش بیمه ای برای کشتی های روسی دشوارتر است. خاطرنشان می شود که شرکت های کشتیرانی "کمتر" تمایل دارند نفت روسیه را به آسیا منتقل کنند، زیرا آنها از خطرات بیشتر اعمال تحریم ها واهمه دارند.
به گفته این آژانس، ONGC نتوانست خریدارانی پیدا کند، بنابراین محموله را به شرکت های هندی "هندوستان پترولیوم کورپ" و "بهارات پترولیوم کورپ" (BPCL) فروخت. محموله بهارات پترولیوم کورپ قرار بود اوایل ماه آینده تحویل شود. با این حال، شرکت انرژی دولتی هندوستان نتوانست کشتی ای را پیدا کند که بتواند به بندر یئوسو کره جنوبی ارسال شود. منابع می گویند بخشی از دلیل این امر مشکلات تامین بیمه بوده است.
کشورهای غربی در واکنش به عملیات ویژه فدراسیون روسیه برای غیرنظامی کردن اوکراین و غیرنظامی کردن اوکراین، تحریم‌ های بسیاری اعمال کرده‌اند. تعدادی از شرکت ها خروج خود را از بازار روسیه و تعطیلی تاسیسات تولید در این کشور اعلام کردند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، خاطرنشان کرد که شرکت های غربی که از همکاری با روسیه امتناع می کنند، این کار را تحت فشار شدید انجام دادند، اما روسیه تمام مشکلات اقتصادی را که غرب برایش ایجاد می کند، حل خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала