در انگلیس از "شکست بزرگ" رئیس جمهور اوکراین سخن گفتند

© REUTERS / Ukrainian Presidential Press Serviceولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین
ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهور اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
ریچارد ساکوا، کارشناس سیاسی و روزنامه‌نگار انگلیسی در مصاحبه با نشریه Grayzone اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی به دلیل فقدان تفکر دولتی نتوانست از بحران اوکراین جلوگیری کند.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس خاطرنشان کرد: تراژدی رهبر اوکراین در این است که او هرگز نتوانست به یک دولتمرد مستقل تبدیل شود. وی حتی نتوانست به برقراری صلح نایل آید " و افزود زلنسکی تنها در سال اول جکومت خود در این جهت تلاش کرد.
کارشناس انگلیسی همچنین همه کسانی را که اکنون در برابر رئیس جمهور اوکراین "تعظیم" کرده اند، محکوم کرد، زیرا به نظر او، یک شکست بزرگ مرتکب شده است.
از جمله روسیه در دسامبر 2021 پیش نویس معاهده با ایالات متحده و توافقنامه با ناتو در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد. مسکو از شرکای غربی خود ضمانت های قانونی برای امتناع از گسترش بیشتر ناتو به شرق، پیوستن اوکراین به این ائتلاف و ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای پس از فروپاشی شوروی خواست.
Массированный удар по объектам инфраструктуры ИГ (террористическая организация, запрещенная в России) в Сирии - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
موشک های "کالیبر" انبارهای ارتش اوکراین حاوی مقدار زیادی از سلاح های خارجی را منهدم کردند
ساکوا یادآور شد، اما اوکراین از شرکت در این روند خودداری کرد و در نتیجه تنش را تشدید کرد.
این متخصص توضیح داد: "زلنسکی فقط باید پنج کلمه در مورد آنچه در آینده قابل پیش‌بینی اتفاق نمی‌افتد و درباره آنچه که او به خوبی می‌دانست بگوید: اوکراین به ناتو نخواهد پیوست".
روسیه 24 فوریه عملیات ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند." برای این، به گفته وی، برنامه ریزی شده که "نازی زدایی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود.
بر اساس بیانیه های وزارت دفاع روسیه ، ارتش روسیه تنها به اهداف زیرساخت نظامی اوکراین وبه مکان های تمرکز یگان های نیروهای مسلح اوکراین حمله می کند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی عملیات خود را آزاد سازی منطقه دونباس اعلام کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала