امام جمعه اردبیل به سفیر جمهوری آذربایجان: فرصت تخریب روابط تهران و باکو را به دشمنان ندهیم

© Photo / IRNAامام جمعه اردبیل و سفیر جمهوری آذربایجان
امام جمعه اردبیل و سفیر جمهوری آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل با یادآوری مساعدت‌های ایران به جمهوری آذربایجان در زمان اشغال قره باغ گفت: همه ما وظیفه داریم با هوشیاری، توطئه‌ها و رفتارهای تحریک‌آمیز برای ایجاد اختلاف میان دو کشور را خنثی کرده و به دشمنان مجال تخریب ندهیم.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علی علیزاده سفیر جمهوری آذربایجان در ایران و سرکنسول این کشور در تبریز با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار و گفت و گو کردند .
آیت‌الله سید حسن عاملی در این دیدار به طور مفصل مساعدت‌های ویژه ایران در طول اشغال قره باغ را برشمرد و با تاکید بر پیام مهم رهبر ایران در زمان درگیری طرفین که در آن با صراحت بر تمامیت ارضی آذربایجان و عودت تمام مناطق اشغال شده تاکید شده بود افزود: پیام مقام معظم رهبری در این زمینه یک حمایت فوق العاده برای آذربایجان بود و شیخ الاسلام به جا تصریح کردند که عنایت مقام معظم رهبری عامل اصلی پیروزی آذربایجان در جنگ اخیر بود.
بررسی راه‌های توسعه و تعمیق همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.03.2022
بررسی راه‌های توسعه و تعمیق همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان
وی بیانیه مراجع و ائمه جمعه در حمایت از آذربایجان و مخصوصاً اجلاسیه عظیم ۱۷ ربیع در قم را که در ایام جنگ برگزار شد حمایت سنگ تمام از آذربایجان و یک حرکت ماندگار تاریخی در این زمینه عنوان کرد.
امام‌ جمعه اردبیل با تاکید بر اینکه نقش سفرا در اعتلای روابط کشورها بسیار مهم است، اظهار داشت: همیشه با رشد روز افزون ارتباط دو کشور دست‌هایی مشکوک تلاش می‌کنند با رفتارهای تحریک کننده زمینه شقاق و اختلاف بین دو کشور را فراهم کنند و همه ما در این دنیای پرتلاطم وظیفه داریم با هوشیاری این گونه توطئه ها را خنثی کرده و به دشمنان دو کشور مجال تحرک و تخریب ندهیم.
علی علیزاده سفیر جمهوری آذربایجان در ایران هم در این دیدار گفت: رییس جمهور عنایت خاص بر توسعه روابط با ایران دارد و بارها تاکید کرده که آذربایجان اجازه نمی‌دهد دولت ثالثی از طریق خاک آذربایجان برای ایران تهدیدی درست کند.
وی با اشاره به راه اندازی رفت و آمد هوایی بین دو کشور اظهار داشت: با پایین آمدن کرونا امیدواریم به زودی رفت و آمد زمینی هم آغاز شود.
طرفین در این نشست با اشاره اشتراکات مرزی جمهوری آذربایجان با استان اردبیل بر لزوم توسعه مراودات اقتصادی و استفاده از ظرفیت عظیم مرزی تاکید کردند.
در این ملاقات تمام جوانب تقویت و توسعه روابط دو کشور و راهکارهای رفع موانع بررسی گردید هر دو طرف بر لزوم تقویت و توسعه رابطه دو کشور و ارتباط بیشتر مسئولین و استفاده دو کشور از ظرفیت یکدیگر تاکید داشتند.
آیت الله عاملی در خاتمه افزود: کار مشترک بر روی میراث های مشترک مثل شاعرشهیر نظامی گنجوی می تواند عامل مهمی در تقویت ارتباط دو کشور باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала