اعتراض شدید چین به عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان

© AP Photo / Andy Wongاعتراض شدید چین به عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان
اعتراض شدید چین به عبور ناوشکن آمریکایی از تنگه تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.04.2022
اشتراک
سخنگوی فرماندهی رزمی ارتش آزادی بخش خلق چین اذعان کرد: ایالات متحده با ارسال سیگنال های اشتباه به جدایی طلبان عمداً صلح و ثبات در تنگه تایوان را تضعیف می کند.
شی یی سخنگوی فرماندهی رزمی ارتش آزادی بخش خلق چین (PLA) در بیانیه ای اظهار داشت: عبور ناوشکن موشکی یو اس اس سامپسون از تنگه تایوان صلح و ثبات در منطقه را تضعیف می کند. "همانطور که اشاره شد، کشتی جنگی در ۲۶ آوریل از تنگه تایوان عبور کرد".

این اولین بار نیست که ایالات متحده مرتکب چنین اقدامات تحریک آمیزی می شود و سیگنال های اشتباهی را به نیروهای طرفدار "استقلال تایوان" ارسال می کند و در نتیجه عمداً صلح و ثبات در تنگه تایوان را تضعیف می کند، ما به شدت با آن مخالفیم.

شی یی
سخنگوی فرماندهی رزمی ارتش آزادی بخش خلق چین
در سراسر مسیر ناوشکن از طریق تنگه تایوان، ارتش آزادی بخش خلق چین یک رصد همراه را سازماندهی کرد. شی یی همچنین تاکید کرد که نیروهای منطقه فرماندهی رزمی شرق به طور مداوم در حالت آماده باش هستند و از حاکمیت و امنیت کشور و همچنین صلح و ثبات منطقه محافظت می کنند.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال ۱۹۴۹ پس از اینکه نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان نقل مکان کردند، قطع شد.
ارتباطات تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه ۱۹۸۰ از سر گرفته شد. از اوایل دهه ۱۹۹۰، طرفین و انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادلات بین تنگه تایپه شروع به تماس از طریق سازمان‌ های غیردولتی کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала