واشنگتن برای رویارویی طولانی مدت با مسکو آماده می‌شود

© Sputnik / Sergey Mamontov /  مراجعه به بانک تصاویر واشنگتن
واشنگتن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
اظهارات لوید آستین، رئیس پنتاگون در مورد قصد آمریکا برای تضعیف روسیه نشان دهنده آمادگی واشنگتن برای رویارویی طولانی مدت با مسکو است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "نیویورک تایمز"، دیوید سانگر، روزنامه نگار نیویورک تایمز در مقاله خود به این نتیجه رسیده است که واشنگتن برای رویارویی طولانی مدت با مسکو آماده می‌شود.
روز دوشنبه 25 آوریل، آستین طی یک سخنرانی در لهستان پس از سفر به کیف، در مورد اهداف ایالات متحده در زمینه حوادث اوکراین گفت که واشنگتن "می خواهد روسیه را ضعیف ببیند." به گفته سانگر، ایالات متحده به "تبدیل درگیری" در اوکراین به "روابط مستقیم تر بین واشنگتن و مسکو" اشاره کرد. نویسنده این مطلب یادآور شد که در آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اصرار می‌ورزید که "نمی‌خواهد آن را به درگیری بین ایالات متحده و روسیه تبدیل کند". با این حال، سانگر خاطرنشان کرد: "از آن زمان این لفاظی‌ها شدیدتر شده است".
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.04.2022
پوتین دلیل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین را اعلام کرد
این روزنامه‌نگار به نقل از منابعی در وزارت خارجه آمریکا می‌نویسد که بیانیه آستین در ماه‌های آینده نشان‌دهنده حمایت آمریکا از اوکراین در "هر شکلی از مذاکرات صلح است". سانگر در بلندمدت در سخنان رئیس پنتاگون، آمادگی واشنگتن برای "سال‌ها رویارویی با مسکو برای کسب قدرت و نفوذ" را مشاهده می کند. وی در عین حال معتقد است که این استراتژی برای ایالات متحده "با برخی خطرات همراه است".
گفتنی است، عملیات ویژه نظامی روسیه نتیجه سال ها تحریک غرب در اوکراین است. غرب سال‌ها عمدا حکومت نظامی را تحریک کرد تا در نتیجه این تحریکات و واکنش مسکو، یک تعطیلی بی پایان با تحریم‌ها آغاز کند. روسیه با اوکراین و مردم اوکراین در جنگ نیست. هدف اصلی جلوگیری از یک درگیری جهانی است که در حال آماده سازی است و در آن اوکراین نقش یک پایگاه نظامی برای حمله به فدراسیون روسیه تعیین شده است. مقامات کی یف 8 سال فرصت داشتند تا موضوع را در چارچوب تمامیت ارضی خود از طریق مذاکره حل کنند، اما اوضاع به جلو نرفت.
روسیه بامداد روز پنجشنبه ۲۴فوریه عملیات نظامی خود را در اوکراین آغاز کرد. رئیس جمهور ولادیمیر پوتین هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامید.
به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که "غیر نازی سازی و غیرنظامی سازی اوکراین" انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول "جنایت های خونین علیه غیرنظامیان" در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала