وزیر ارتباطات ایران خبر از ارسال ماهواره‌ های جدید به مدار لئو داد

© Photo / TASNIM NEWS AGENCY /وزیر ارتباطات ایران خبر از ارسال ماهواره‌ های جدید به مدار لئو داد
وزیر ارتباطات ایران خبر از ارسال ماهواره‌ های جدید به مدار لئو داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
وزیر اطلاعات و ارتباطات ایران، در مورد برنامه‌ های مربوط به توسعه اینترنت ثابت، پرتاب ماهواره ها تا سطح لئو گفت.
به گزارش اسپوتنیک، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات ایران، در برنامه تلویزیونی صف اول شبکه ۶ سیما با اشاره به برنامه‌ های وزارت ارتباطات درباره توسعه اینترنت فیبرنوری اظهار داشت: در همه جای دنیا بار اصلی ترافیک اینترنت بر دوش ارتباطات ثابت است اما در کشور ما به رغم محدودیت فرکانسی شبکه سیار، بیش از ۸۰ درصد بار ارتباطات بر دوش شبکه موبایل است.
وزیر ارتباطات ایران در خصوص آخرین وضعیت توسعه حوزه فضا گفت: ظرفیت‌های بسیار خوب و نیروی انسانی با انگیزه در حوزه فضایی داریم و راهبرد ما نیز استفاده حداکثری از ظرفیت فضا برای حل مشکلات مردم و کاربردی کردن صنعت فضا است.
وی با اشاره به اینکه اولین جلسه شورای عالی فضایی پس از چندین سال در اواخر سال گذشته برگزار شد گفت: مصوبات خوبی نیز در این زمینه داشتیم. تثبیت لایه لئو در ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری زمین برای ماهواره‌های سنجش و منظومه‌های ماهواره‌ای از جمله مصوبات این شورا است.
زارع پور تاکید کرد: مشکلاتی در حوزه پرتابگر وجود داشت که با پیگیری رئیس جمهور و مأموریت ویژه که به اینجانب برای هماهنگی با دستگاه‌های مسئول داده شد، یک قدم به این موضوع نزدیکتر شدیم.
وی گفت: اولین ماهواره با پرتابگر بومی را اسفند ماه به فضا پرتاب کردیم و توانستیم به تثبیت لایه لئو برسیم.
وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: امسال ماهواره‌های جدید به فضا می‌فرستیم و بحث تثبیت لایه لئو را در برنامه داریم. همچنین قصدمان این است که به مرکز منطقه‌ای پرتاب در این لایه تبدیل شویم.
وی گفت: ما جزو ۱۰ تا ۱۲ کشوری هستیم که دارای توان ساخت و پرتاب ماهواره بر بوده و در این حوزه کاملاً مستقل هستیم. البته این ابتدای راه است و باید به مدار ژئو در ۳۶۰۰۰ کیلومتری زمین برسیم. این موضوع نیازمند برنامه فشرده و کار جهادی است و دستور رئیس‌جمهور نیز این است که محقق شود.
وزیر ارتباطات گفت: برای کاربردی سازی صنعت فضایی از اطلاعات فضایی برای حل مشکلات استفاده خواهیم کرد و تاکنون نیز ۴ سامانه از جمله سامانه پایش آتش سوزی، منابع آبی و گرد و غبار را در این راستا راه‌ اندازی کردیم. در همین حال سرریز فناوری‌های فضایی در صنایع دیگر می‌تواند مشکلات صنایع کشور را حل کند که در این زمینه نیز با وزارت صنعت برنامه‌هایی را پیش می بریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала