واکنش پوتین به حضورغیرنظامیان در آزوفستال

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
رئیس جمهور روسیه: می شنویم که غیرنظامیان در آزوفستال هستند و نظامیان اوکراین باید اجازه خروج آنها را بدهند در غیر این صورت آنها تروریست هایی هستند که مانند داعش عمل می کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دیدار با دبیرکل سازمان ملل گفت: روسیه از مقامات اوکراینی می شنود که غیرنظامیان در آزوفستال هستند، اما پس از آن ارتش اوکراین باید آنها را آزاد کند، در غیر این صورت آنها تروریست هایی هستند که مانند داعش (ممنوع در روسیه) عمل می کنند.
ولادیمیر پوتین بازداشت غیرنظامیان توسط ارتش اوکراین در کارخانه آزوفستال در ماریوپل را جنایت خواند و خاطرنشان کرد که فدراسیون روسیه با کسانی که در این کارخانه هستند در تماس است.
پوتین در دیدار با دبیرکل سازمان ملل آنتونیو گوترش گفت: "این فقط یک جنایت است که غیرنظامیان در آنجا به عنوان سپر انسانی نگه داشته شوند، اگر آنها آنجا باشند. ما با آنها در تماس هستیم. با کسانی که آنجا در سیاهچال آزوفستال نشسته اند".
روسیه بامداد روز پنجشنبه 24 فوریه عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار گرفته اند نامید. به گفته وی، برای این منظور، برنامه ریزی شده است که غیرنظامی سازی اوکراین انجام شود، تا همه جنایتکاران جنگی که مسئول جنایت های خونین علیه غیرنظامیان در دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала