واشنگتن پست: رئیس پنتاگون اهداف واقعی آمریکا در اوکراین را برملا کرد

© AP Photo / Fernando Vergaraواشنگتن پست: رئیس پنتاگون اهداف واقعی آمریکا در اوکراین را برملا کرد
واشنگتن پست: رئیس پنتاگون اهداف واقعی آمریکا در اوکراین را برملا کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
به نوشته واشنگتن پست، ایالات متحده اوکراین را میدانی برای رویارویی با روسیه می بیند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از واشنگتن پست، اظهارات رئیس پنتاگون در مورد تمایل ایالات متحده برای "تضعیف" روسیه، تبدیل بحران اوکراین به رویارویی مستقیم بین دو ابرقدرت را تأیید می کند.
دو هفته پس از آغاز عملیات ویژه، جو بایدن تأیید کرد که ایالات متحده و ناتو به دلیل خطر بالای آغاز جنگ جهانی سوم، قرار نیست در اوکراین با روسیه بجنگند. علاوه بر این، رئیس کاخ سفید امکان ایجاد منطقه پرواز ممنوع بر فراز اوکراین را رد کرد و قول داد که نیروهای آمریکایی را به آنجا اعزام نکند.
با این حال، با گذشت زمان، واشنگتن، در گفتار و عمل، شروع به تلاش برای تضعیف پتانسیل ارتش روسیه کرد.
بنابراین، رهبر آمریکا تحریم هایی را برای جلوگیری از توسعه و تولید تسلیحات جدید مسکو اعمال کرد. او به همین منظور عرضه حامل های انرژی روسیه را ممنوع کرد.
همانطور که این روزنامه اشاره می کند، ایالات متحده با اعلام تمایل به تضعیف نیروهای مسلح روسیه، چشم انداز خود را از آینده آشکار کرد: سال ها مبارزه مستمر برای قدرت و نفوذ با مسکو، که به نوعی یادآور چیزی است که جان اف کندی زمانی "مبارزه طولانی گرگ و میش" نامیده بود.
ایالات متحده بارها افزایش قیمت ها در بازار جهانی انرژی را با عملیات ویژه روسیه در اوکراین مرتبط دانسته است.
در اوایل ماه مارس، رئیس جمهور ایالات متحده فرمانی را امضا کرد که واردات انرژی از روسیه و همچنین سرمایه گذاری های جدید در بخش انرژی روسیه را ممنوع می کند. در نتیجه، هزینه بنزین در پمپ بنزین های داخل ایالات متحده شروع به افزایش سرسام آور شد که به خاطر آن بسیاری از بایدن و اعضای دولت او انتقاد کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала