همبستگی مجاهدین خلق و نئونازی های اوکراین

© Sputnik / Viktor Antonyuk /  مراجعه به بانک تصاویر همبستگی مجاهدین خلق و نئونازی های اوکراین
همبستگی مجاهدین خلق و نئونازی های اوکراین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
اخیراً سیاستمدار سرشناس اوکراینی در گردهمایی ویژه "زنان نیروی تغییر در ایران" به میزبانی مریم رجوی شرکت کرد.
اسپوتنیک - کیرا رودیک سیاستمدار سرشناس اوکراینی، معاون مردمی مجلس نهم، رئیس حزب گولاس "صدا"، اخیرا در تماس فعال با مریم رجوی رئیس مجاهدین خلق (سازمان تروریستی شناخته شده در ایران و عراق) بوده است. لازم به ذکر است، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۹ و پس از آن در سال ۲۰۱۲، ایالات متحده سازمان مجاهدین خلق را از فهرست سازمان های تروریستی بین المللی حذف کرد.
مقر جنگی مجاهدین خلق در آلبانی قرار دارد. رودیک اخیراً در گردهمایی ویژه "زنان نیروی تغییر در ایران" به میزبانی مریم رجوی شرکت کرد. وی در یک پیام ویدیویی، از مريم رجوی بخاطر تقدیم این کنفرانس به "زنان مقاوم اوکراین"، تشکر کرد.
همزمان سفیر اوکراین در ایران از عدم کمک مالی ایران به اوکراین شکایت کرد. درخواست کمک مالی اوکراین از مقامات ایرانی و همکاری با یک سازمان تروریستی حاکی از استانداردهای دوگانه سیاستمداران کی یف است.
بر اساس اطلاعات سپاه پاسداران و اطلاعات ایران، امروزه جنگجویان مجاهدین خلق توسط حامیان خود به عنوان مزدور در انواع درگیری های نظامی در کشورهایی که ایران حضور دارد یا منافع آن درگیر است، همچون سوریه، عراق، لیبی، افغانستان، درگیری در قره باغ استفاده می شوند.
در این رابطه خبرنگار اسپوتنیک از دکتر عماد آبشناس کارشناس مسائل خاورمیانه و کشورهای عربی، در این زمینه پرسش هایی مطرح کرد.
آیا مبارزان جهادی مجاهدین خلق می توانند به عنوان مزدور در دونباس شرکت کنند؟
با توجه به اینکه سازمان مجاهدین خلق امروزه تبدیل به عامل آمریکا و اسرائیل شده اعضای آن نیز به عنوان مزدور حقوق بگیر هر جا که آمریکا صلاح بداند می جنگند.
چگونه می توان جهادگران بالکان در دونباس را با ایران مرتبط کرد؟
آنها را در جنگ های مختلفی در سوریه و عراق کنار داعش و لیبی و افغانستان باز هم کنار داعش و در جنگ غره باغ دیدیم و امروزه چون منافع آمریکا اقتضا می کند آنها را به اوکراین و منطقه دونباس منتقل کرده اند.
آیا این شبه نظامیان می توانند به عنوان مزدور یا مستشار به اوکراین بروند؟
با توجه به اینکه نیروهای آنها عموما پیر هستند ولی در اعمال تروریستی و جنگ های خیابانی تجربه زیادی دارند و همچنین در زمینه جنگ های الکترونیک رسانه ای تجربه زیادی مخصوصا در آلبانی کسب کرده اند و خوب طبیعتا با توجه به آموزش هایی که توسط آمریکایی ها روی سلاح های آمریکایی دیده اند (در حالی که اوکراینی ها تجربه استفاده از سلاح های غربی و ناتو را ندارند).
به احتمال زیاد هم در آموزش نیروها از آنها استفاده می شود هم در جنگ الکترونیکی و هم در جبهه های جنگ برای استفاده از سلاح های آمریکایی.
توجه داشته باشید یکی از مشکلات آمریکایی ها در ارسال تسلیحات به اوکراین این است که آنها هم آموزش ندیده اند از این سلاح ها استفاده کنند هم احتمال اینکه در جنگ به یک باره احساسات نظامیان اوکراینی بر دستورات غلبه کند و با تسلیحات تسلیم روسیه شوند زیاد است و به این دلیل فقط جنگجویان وابسته به گروه های تروریستی مانند داعش یا مجاهدین خلق یا جبهه النصره یا نئونازی های اوکراینی فقط باید به این تسلیحات دسترسی داشته باشند نه ارتش اوکراین.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала