محمدعلی اسلامی ندوشن شاعر و پژوهشگر نامدار ایرانی درگذشت

© AFP 2023 / Bulent Kilicمحمدعلی اسلامی ندوشن شاعر و پژوهشگر نامدار ایرانی درگذشت
محمدعلی اسلامی ندوشن شاعر و پژوهشگر نامدار ایرانی درگذشت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
محمد علی اسلامی ندوشن شب گذشته در سن 98 سالگی در کانادا درگذشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرآنلاین، محسن نجمی، از خویشانِ دکتر شیرین بیانی همسر دکتر محمد علی اسلامی ندوشن، با اعلام این خبر گفت پیکر استاد فعلا به صورت امانت در کانادا به خاک سپرده می‌شود تا در آینده امکان انتقال به ایران فراهم آید.
علی‌اصغر دادبه، رییس شورای نظارت بر نشر آثار دکتر محمدعلی اسلامی‌ندوشن، این خبر را تایید کرد.
دادبه به نقل از فرزند این پژوهشگر و ادیب گفت: "آقای ندوشن، شب گذشته به وقت ایران در سن 97 سالگی و بر اثر کهولت سن، در کانادا درگذشتند و طبق وصیت ایشان، قرار است در ایران به خاک سپرده شوند. به قول استاد باید پای ایران ماند."
محمدعلی اسلامی‌ندوشن، در سال 1303 در ندوشنِ یزد، چشم به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و دبیرستان را در ندوشن، یزد و تهران گذراند و سپس وارد دانشکده حقوق دانشگاه تهران شد. او دکتری حقوق خود را از دانشگاه سوربن فرانسه دریافت کرد.
ندوشن در سال 1334 به ایران بازگشت و چند سالی در سمت قاضی دادگستری مشغول به کار شد، ولی سرانجام، عشق به ادبیات فارسی بود که او را به تدریس در این رشته رهنمون کرد. این ادیب و پژوهشگر که از 12 سالگی شعر می‌گفت و آثارش از همان نوجوانی در مطبوعات منتشر می‌شد، با این که در رشته حقوق دکتری گرفته بود، به تدریس ادبیات در دانشکده‌ها و مدرسه‌های عالی گوناگون پرداخت تا این‌که در سال 1348، عضو هیات علمی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала