افزایش غیرمنتظره بهای نفت در انتظار روسیه است

© Sputnikافزایش غیرمنتظره بهای نفت در انتظار روسیه است
افزایش غیرمنتظره بهای نفت در انتظار روسیه است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
مجله "فارین پالیسی" به نقل از موسسه مالی بین المللی گزارش داد که درآمدهای صادرات نفت روسیه در ماه آوریل ممکن است نسبت به مدت مشابه در سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته باشد.
به گزارش اسپوتنیک، فارین پالیسی تصریح کرد که تحویل "محموله های نفت روسیه" در ماه آوریل همچنان با سرعتی بی سابقه در حال فروش است. حتی با وجود تخفیف قابل توجه در نفت روسیه در مقایسه با استانداردهای جهانی، این بدان معنی است که درآمد صادرات نفت احتمالاً در مقایسه با ماه مشابه در سال های گذشته به طور قابل توجهی فراتر خواهد رفت.
مت اسمیت، کارشناس شرکت کپلر (Kpler) می گوید: صادرات نفت از ۳.۳ میلیون بشکه در روز در ماه مارس به ۳.۶ میلیون بشکه در آوریل با وجود تحریم های ضد روسیه افزایش یافته است.
به نوبه خود، کریستوفر هاینز تحلیلگر شرکت مشاوره انرژی اسپکتز مستقر در لندن، خاطرنشان کرد که "بیشتر تحویل ها مربوط به اجرای قراردادهای بلندمدت نفتی است، اما در اروپا این قراردادها در حال "لغو" شدن هستند. در همان زمان، تحویل به هند و ترکیه در حال افزایش است.
والدیس دامبروسکیس معاون کمیسیون اروپا، به تایمز گفت: اتحادیه اروپا در حال آماده سازی محدودیت هایی برای واردات نفت روسیه است، چیزی که بروکسل در حال حاضر روی آن کار می کند.
به گفته وی، می توان در مورد کنار گذاشتن تدریجی نفت روسیه یا اعمال تعرفه بر واردات بیش از سقف مشخصی صحبت کرد. وی همچنین تصریح کرد که هنوز درباره جزئیات آن توافق نشده است.
و مجله آمریکایی "پولیتیکو" قبلا گزارش داده بود که کشورهای اتحادیه اروپا در۲۵ آوریل تدابیر جدیدی را ارائه می کنند که پس از چهار روز اتخاذ می شود.
بلومبرگ به نقل از منابع، پیشتر گزارش داده بود که مقامات اروپایی در حال بررسی سه گزینه اصلی هستند: اعمال تحریم، تعیین سقف قیمت و ایجاد "مکانیسم پرداخت برای حفظ درآمد" که روسیه از آغاز عملیات نظامی در اوکراین دریافت کرده است.
بلومبرگ نوشت: در عین حال، ایالات متحده نگران است که ممنوعیت کامل نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا منجر به افزایش شدید قیمت ها و افزایش درآمد روسیه از عرضه شود. جو بایدن، رئیس‌ جمهور ایالات متحده، لایحه توقف خرید نفت از روسیه را در ۸ آوریل امضا کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала