آیا ایران به قطب توزیع اینترنت در منطقه مبدل خواهد شد؟

© Sputnik / Vladimir Trefilov /  مراجعه به بانک تصاویر اختلال دوباره در کار شبکه اینترنت همراه در ایران
اختلال دوباره در کار شبکه اینترنت همراه در ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.04.2022
اشتراک
وزیر ارتباطات ایران: اینترنت همراه به دلیل وابستگی به فرکانس رادیویی، دارای محدودیت‌هایی است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از "ایرنا"، عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قطب توزیع اینترنت در منطقه هستیم، به راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات اشاره کرد.
وی در ادامه افزود: "با این اقدام نگرش مردم و مسولان را به اینترنت تغییر خواهیم داد. در دنیا بار اصلی اینترنت بر دوش اینترنت ثابت است و عمدتا در حالت ساکن از اینترنت ثابت استفاده می‌کنند. اینترنت همراه به دلیل وابستگی به فرکانس رادیویی، دارای محدودیت‌هایی است.
در گذشته سرمایه‌گذاری درستی برای توسعه اینترنت ثابت انجام نشده و بار آن روی شبکه اینترنت همراه آمده که کشش و ظرفیت لازم را به دلیل محدودیت فرکانس‌ها ندارد. خصوصا در دوران شیوع کرونا که زندگی مردم به فناوری وابسته شد، این بار بیش از گذشته به اپراتورها تحمیل شد.
Selena Gomez performs at the Staples Center on Friday, July 8, 2016, in Los Angeles - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.04.2022
سلنا گومز: چهار سال و نیم است از اینترنت دورم! +عکس، ویدئو
تکنولوژی فیبرنوری، حوزه فناوری را تا سال‌ها بیمه خواهد کرد. ما مانند گذشتگان از کنار توسعه فیبرنوری عبور نکردیم زیرا اعتقاد داریم نسخه شفابخش کشور در حوزه فناوری، توسعه فیبرنوری است.
معتقدم نهضت فیبرکشی باید در کشور فعال شود. اکنون نیاز اصلی مردم ارتباطات پرسرعت است که ما به عنوان حق مردم به آن نگاه می کنیم و باید برای دستیابی به این حق تلاش کنیم. در قانون بودجه بندی آمده که همه دستگاه‌ها مکلف شدند که هرگونه زیرساختی که در اختیارشان است را طبق تعرفه ای که کمیسیون تنظیم مقررات اعلام می کند در اختیار بخش خصوصی بگذارند.
اسفند ۱۴۰۰ توانستیم برای قدم اول ۵۰۰ هزار پورت فیبرنوری را واگذار کنیم و اکنون بیش از ۱ میلیون و ۴۰۰ فیبرنوری را واگذار کرده‌ایم.
اکنون میانگین سرعت اینترنت در بخش همراه و ثابت چند ۱۰ مگابیت‌برثانیه است و این در حالیست که به دنبال سرعت‌های چند ۱۰۰ مگابیت‌برثانیه هستیم. قصد داریم با توسعه فیبرنوری، اینترنت با سرعت‌های یک گیگابیت بر ثانیه را در اختیار کسب‌وکارها قرار دهیم.
ارائه خدمت، از دیگر بخش‌های شبکه ملی اطلاعات است. در حوزه خدمات، زیرساخت‌های خوبی فراهم شده تا دولت را به یک آیکون در گوشی تلفن همراه مردم تبدیل کند. تا کنون اپراتورهای ارتباطی ثابت و سیار در کشور داشتیم و وزارت ارتباطات قصد دارد اپراتورهای خدمت‌رسان را نیز راه‌اندازی کند تا خدمات باکیفیتی به مردم ارائه شود.
دسترسی وسیع ایرانیان به فیبر نوری تا سال ۱۴۰۴ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2022
چندرسانه ای
دسترسی وسیع ایرانیان به فیبر نوری تا سال ۱۴۰۴ + داده نمایی
توقع ما این است که در طول سه سال آینده، سرعت اینترنت در کشور دو برابر شود، پوشش نسل چهارم اینترنت در کشور به نزدیک ۱۰۰ درصد برسد، نسل‌‎های آتی تلفن همراه مانند ۵G گسترش پیدا کند و ۱۰ درصد مردم تحت پوشش این تکنولوژی قرار بگیرند. به عنوان نماینده مردم باید از حقوق آنها دفاع کنیم. هر افزایش قیمتی منوط به افزایش کیفیت شبکه است.
۵۰ درصد به ظرفیت ترانزیتی کشور افزوده‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای تبدیل جمهوری اسلامی ایران به قطب توزیع اینترنت در منطقه هستیم. دولت کارگروهی برای اقتصاد دیجیتال تشکیل داده تا این حوزه با جدیت هرچه تمام‌تر توسعه پیدا کند.
اکنون کسب‌وکارهای دیجیتالی که به مردم خدمات می‌دهند، امکان دادن بازخورد را فراهم کرده‌اند تا به این واسطه نقاط ضعف و قوت سیستم خود را بازیابی کنند. باید این سیستم را در دولت پیاده‌سازی کنیم تا مردم بتوانند درباره خدمات دستگاه و برخورد مسولان در هر بخش به صورت آنلاین نظر دهند واین نظرات در اختیار مسولان قرار گیرد. این سامانه با همکاری سازمان فناوری اطلاعات و سازمان اداری و استخدامی در هفته دولت رونمایی خواهد شد".
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала