قیمت هر متر خانه در تهران ۶ برابر شد +عکس

© Sputnik / Arina Topolevaارزان شدن مسکن در تهران + آخرین قیمت ها
ارزان شدن مسکن در تهران + آخرین قیمت ها  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.04.2022
اشتراک
متوسط قیمت فروش هر متر خانه در تهران نسبت به پنج سال گذشته، شش برابر شده است.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس آمارهای اقتصادی بانک مرکزی ایران، تحولات متوسط قیمت فروش هر متر خانه در تهران، از ۵ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان در پایان سال ۱۳۹۶، به ۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان تا پایان اسفندماه سال گذشته رسیده و این بدین معناست که ۶ برابر شده است.
این رقم در ابتدای سال ۱۳۹۷ با کاهش نسبت به پایان سال قبل، به ۵ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان رسید و متوسط قیمت هر خانه در تهران در پایان همان سال معادل ۹ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان شد. در ابتدای سال ۱۳۹۸ نیز، متوسط قیمت هر متر خانه در تهران ۱۱ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان بوده که در پایان آن سال به ۱۴ میلون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.
از سوی دیگر، متوسط قیمت هر متر خانه در تهران در ابتدای سال ۱۳۹۹ با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان شروع کرد و در پایان به ۳۰ میلیون و ۲۷۰ هزار تومان رسید. در ابتدای سال گذشته نیز، متوسط قیمت فروش هر متر خانه در تهران ۲۹ میلیون و ۳۲۰ هزار تومان بود اما با گذشت ۱۱ ماه به ۳۵ میلیون و ۱۲۰ هزار تومان رسید.
بنابراین این آمارها و اطلاعات، متوسط قیمت فروش هر متر خانه در تهران در پایان سال ۱۳۹۶ تا پایان سال گذشته با رشد ۶ برابری مواجه شده است و این موضوع با انتقادهای گسترده کاربران فراوان در فضای مجازی قرار گرفته است.
کاربران عنوان می‌کنند با وضعیتی که ما از ساکنین تهران، شهرهای بزرگ و شهرستان‌ها می‌بینینم با اطمینان می‌توان گفت قیمت هر متر خانه در تهران ۱۰ برابر شده است. این کاربران معتقدند گرانی‌ها و تورم بر این موضوع تاثیر مستقیم داشته و همانطور که مصالح، عوارض، دستمزد کارگر و هزینه‌های آب، برق و گاز زیاد می‌شود به نسبت کرایه خانه‌ها نیز بالاتر می‌رود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала