گمرک مرزی دوغارون در شمال شرقی ایران بازگشایی شد

© Photo / IRNAگمرک مرزی دوغارون در شمال شرقی ایران بازگشایی شد
گمرک مرزی دوغارون در شمال شرقی ایران بازگشایی شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.04.2022
اشتراک
سرپرست حوزه نظارت گمرکات خراسان رضوی از بازگشایی مرز دوغارون و آغاز به کار مجدد این گمرک مرزی در شمال شرق ایران خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، از روز شنبه در پی بروز اختلاف میان مرزبانان ایرانی با نیروهای طالبان در مرزهای شمال شرقی ایران با افغانستان، مرز دوغارون موقتاً مسدود شد.
ماجرا از اقدام طالبان برای جاده‌ سازی در نزدیکی مرز آغاز شده بود. پس از این تنش‌ ها ارائه خدمات گمرکی در مرز دوغارون به صورت موقت متوقف شد.در همین راستا با اشاره به تدابیر لحاظ شده در حوزه حفظ سلامت و امنیت اقلام تجاری موجود در مرز، از طرف گمرک ایران اعلام شد محموله‌ های مختلف اعم از کامیون‌ های حامل مواد اشتعال‌ زا که تشریفات گمرکی آنها تکمیل نشده بود به پارکینگ‌ها با فاصله امن از مرز منتقل شد.
اما کوهگرد مدیرکل گمرک مرزی دوغارون در خصوص تازه‌ ترین جزئیات فعالیت این نقطه تجاری ایران گفت: هم اکنون طبق رایزنی‌ های صورت گرفته در وزارت خارجه با اعلام مرزبانی تا حدودی اختلافات میان دو طرف حل شده و مرز مجدداً فعالیت خود را از سرگرفته است و خدمات گمرکی ارائه می‌شود.‎
گفتنی است، مدیرکل گمرک مشهد، ضمن اشاره به خبر بازگشایی گمرک مرزی دوغارون در استان خراسان رضوی، گفت: فاصله نسبتاً کم مرز دوغارون با بازار هرات به عنوان یکی از کانون‌ های مهم تجارت افغانستان، بستر بسیار مناسب برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان و کشور محسوب می‌ گردد.
با توجه به وجود زیرساخت‌ های مناسب در اداره کل گمرک دوغارون، نیروی انسانی متخصص و تجهیزات کنترلی مناسب ضرورت دارد با هم‌ اندیشی مدیران و کارشناسان سایر سازمان‌ های مسئول و مؤثر بر توسعه و گسترش تجارت از قبیل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، نمایندگی وزارت خارجه در استان خراسان رضوی و همچنین حمایت مقامات استان، اقدامات توسعه‌ ای لازم به منظور توسعه فعالیت‌ های اقتصادی، تجاری و گمرکی با کشورهای همسایه، آسیای میانه و افغانستان در دستور کار قرار گیرد.
جعفری در خاتمه گفت: گمرک دوغارون از جمله گمرکات مهم هم‌ مرز با کشور افغانستان است که عمده کالاهای بازار هرات از مسیر این گمرک تأمین می‌شود. عمده فعالیت گمرک دوغارون در حال حاضر در رویه‌ های مذکور روزانه بالغ بر ۵۰۰ دستگاه کامیون می‌باشد که تشریفات گمرکی آن با استفاده از دستگاه‌ های پیشرفته ایکس‌ ری کامیونی در حداقل زمان انجام می‌ پذیرد. حجم تردد مسافر ورودی و خروجی این گمرک نیز روزانه در حدود ۴۰۰۰ مسافر می‌ باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала