در انگلیس فنای اقتصاد آلمان را پیش بینی کردند

© Sputnikدر انگلیس فنای اقتصاد آلمان را پیش بینی کردند
در انگلیس فنای اقتصاد آلمان را پیش بینی کردند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2022
اشتراک
نشریه انگلیسی فایننشال تایمز هشدار داد که آلمان با خطر بروز "بدترین بحران اقتصادی از زمان جنگ جهانی دوم" مواجه است.
به گزارش اسپوتنیک، در مقاله منتشره آمده است که اگر برلین واردات انرژی از روسیه را تحریم کند، فاجعه اقتصادی رخ خواهد داد.
این روزنامه خاطرنشان می کند که تولید ناخالص داخلی آلمان در سال های 2022-2023 ممکن است 6.5٪ کاهش یابد که به نوبه خود اقتصاد این کشور را که در حال حاضرهم اقتصاد بیماری در اروپا است، نابود خواهد کرد.
پیش از این اطلاع حاصل شده بود که هزینه های آلمان برای نفت روسیه از 11.4 میلیارد یورو به 14.3 میلیارد یورو افزایش می یابد. قبض واردات گاز می تواند از 8.8 میلیارد یورو در سال گذشته به 17.6 میلیارد یورو در سال 2022 دو برابر شود. علاوه بر این، بر اساس این مطالعه، حدود 2 میلیارد یورو برای زغال سنگ روسیه باید پرداخت شود.
آلمان امسال برای واردات گاز و نفت مبالغ بی سابقه ای را به روسیه خواهد پرداخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
آلمان امسال برای واردات گاز و نفت مبالغ بی سابقه ای را به روسیه خواهد پرداخت
آلمان و دیگر کشورهای غربی پس از اعمال تحریم‌های گسترده در واکنش به عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین، با افزایش قیمت سوخت مواجه هستند. با این وجود، فراخوان ها در اروپا برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه ادامه دارد.
برلین انتظار دارد واردات زغال سنگ و نفت را تا پایان سال 2022 و گاز را تا اواسط سال 2024 متوقف کند. آلمان در ابتدای سال تقریبا 55 درصد از واردات گاز طبیعی خود را از روسیه دریافت می کرد، اما این سهم اکنون به 40 درصد کاهش یافته است.
روسیه در 24 فوریه عملیات ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند." به گفته وی، برای این منظور، غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین برنامه ریزی شده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه ، از 25 مارس، نیروهای مسلح اجرای وظایف اصلی مرحله اول عملیات خودرا به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی عملیات ویژه را آزادسازی منطقه دونباس اعلام کرد . 19 آوریل، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала