امضای تفاهم نامه های جدید همکاری های دو جانبه بین روسیه و ایران

امضای تفاهم نامه های جدید همکاری های دو جانبه بین روسیه و ایران
امضای تفاهم نامه های جدید همکاری های دو جانبه بین روسیه و ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.04.2022
اشتراک
رئیس اتحادیه پارک های تکنولوژی و مناطق ویژه اقتصادی روسیه و همچنین رئیس انجمن دولتی بیوتکنولوژی فدراسیون روسیه با دبیر ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اسلامی ایران در مسکو دیدار کردند.
نتیجه این دیدارها و مذاکرات، امضای تفاهم نامه های همکاری های دو جانبه با ستاد توسعه زیست فناوری جمهوری اسلامی ایران شد.
مهم ترین زمینه های همکاری، اجرا و ارتقای متقابل دستاوردها در حوزه های دانش بنیان - پزشکی و موارد مربوط به حوزه زیست فناوری در قالب این تفاهم نامه ها خواهد بود.طرف های روس متفق‌القول در خصوص فرصت های تازه به وجود آمده اظهار داشتند ؛ تجربه ایران نشان می‌دهد که تحریم‌ها نه مانع، بلکه محرک توسعه هستند. به عنوان مثال، ایران تقریباً بیش از ۹۰ درصد از کل داروهای مورد نیاز کشورش را مستقلا تولید می‌کند و این اثبات کننده این موضوع می باشد .
پرچم های روسیه و ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
گزارش و تحلیل
عزم جدی، لازمه ی گسترش تجارت فولاد ایران و روسیه

دبیر ستاد توسعه زیست فناوری جمهوری اسلامی ایران در خصوص این دیدارها به اسپوتنیک ایران اظهار داشت : ما توافق کردیم با طرف های روس که در چندین جهت و به طور همزمان در مسیرهای تعیین شده حرکت کنیم.
روسای اتحادیه پارک های تکنولوژی و همچنین انجمن بیوتکنولوژی روسیه نیز رضایت خود را از گسترش و توسعه روابط با جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند و اظهار داشتند که دوستان ایرانی ما در این موقعیت حساس در کنار ما هستن و بسیار امیدوار به سطح بالای روابط به وجود آمده هستیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала