یک نظامی ارشد آمریکایی از شکست سیاست بایدن در قبال اوکراین سخن گفت

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Imagesجو بایدن، رئیس جمهور امریکا
جو بایدن، رئیس جمهور امریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
اشتراک
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در سیاست خود در قبال اوکراین شکست خورد. این نظر در مقاله ای در وب سایت روزنامه واشنگتن پست توسط سرهنگ بازنشسته آمریکایی وس مارتین بیان شده است.
به گزارش اسپوتنیک، این کارشناس نظامی می نویسد رهبر آمریکا با کمک دیپلماسی تلاش کرد تا از درگیری در اوکراین جلوگیری کند، اما نتوانست این کار را انجام دهد. مارتین به سخنان مایکل مورل، سرپرست سابق سازمان سیا استناد کرد که گفت بایدن با حملات خود به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، تنها "طبقه حاکمه تحت محاصره روسیه را متحد کرد."
نویسنده مقاله سخنان مورل را نقل می کند که گفت:"هیچ شهروند روسیه خود را با این واقعیت آشتی نمی دهد که دشمن اصلی کشورش به او تلقین کند که چه نوع حکومتی در کشورش می تواند باشد و چه حکومتی نه. بایدن بار دیگر ثابت کرد که ریگان نیست و علنا ​​پوتین را "قصاب" و "جنایتکار جنگی" خواند. کاخ سفید به جای حفظ کانال ارتباطی - مانند اتحاد جماهیر شوروی در زمان بحران موشکی کوبا از طریق سفیر آناتولی دوبرینین، همه پل‌ها را برای گفتگو با کرملین می‌سوزاند".
Военнослужащие на полигоне в Алабино - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
اعلام اهداف مرحله دوم عملیات ویژه روسیه در اوکراین
مارتین تاکید کرد که اوکراین و افغانستان تنها دلایلی نیستند که باعث شده اند رتبه بایدن به پایین ترین سطح یعنی 42 درصد سقوط کند. همچنین باید تورم 8.5 درصدی و افزایش شدید قیمت انرژی را ذکر کرد که منادی رکود و کسادی هستند.
پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که جهانیان نسبت به رهبری فعلی این کشور با احساس احترام و تحسین برخورد نمی کنند. به گفته وی، به همین دلیل، تمام جهان در مرز آغاز خطرناک ترین دوره در تاریخ خود قرار گرفته است.
پیش از این، در 20 آوریل، مجری فاکس نیوز، تاکر کارلسون، اظهار داشت که اقتصاد ایالات متحده به سمت سقوط کامل پیش می رود. او دلیل آن را سیاست های بایدن عنوان کرد.
ترامپ در 19 آوریل از لزوم مذاکره روسیه و اوکراین خبر داد اما به یک شرط. به عقیده وی، اگر طرفین در مورد تعدادی از موضوعات توافقاتی را برنامه ریزی نکنند، گفتگو بین آنها فایده ای ندارد. وی افزود: ترامپ تاکید کرد، رئیس جمهور روسیه از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه برای حفاظت از دونباس، عاقلانه تر از رهبری آمریکا رفتار کرده است.
روسیه در 24 فوریه عملیات ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هدف آن را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال توسط رژیم کی یف در معرض نسل کشی قرار گرفته اند." به گفته وی، برای این منظور، غیرنظامی کردن و نازی زدایی اوکراین برنامه ریزی شده است.
به گفته وزارت دفاع روسیه ، از 25 مارس، نیروهای مسلح اجرای وظایف اصلی مرحله اول عملیات خودرا به پایان رسانده و پتانسیل رزمی اوکراین را به میزان قابل توجهی کاهش دادند. وزارت دفاع روسیه هدف اصلی عملیات ویژه را آزادسازی منطقه دونباس اعلام کرد . 19 آوریل، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه آغاز مرحله بعدی عملیات ویژه را اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала