آمریکا: ایران برای رفع تحریم ها باید نگرانی های فرابرجامی ما را رفع کند

© Photo / U.S. State Departmentوزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
اشتراک
آمریکا اعلام کرد ایران برای برخورداری از رفع تحریم های فرابرجامی، باید نگرانی های فرابرجامی آمریکا را رفع کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از عصرایران ، ایالات متحده روز گذشته ( پنجشنبه) گفت اگر ایران خواهان لغو تحریم‌ها فراتر از برجام است - اشاره آشکاری به حذف سپاه پاسداران ایران از فهرست تروریسم ایالات متحده - باید به نگرانی‌های آمریکا فراتر از برجام رسیدگی کند.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره گفت:" ما علنی مذاکره نمی کنیم، اما اگر ایران خواهان لغو تحریم هایی است که فراتر از برجام است، باید به نگرانی های ما فراتر از برجام رسیدگی کند."
وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.04.2022
واکنش واشنگتن به گزارش رسانه اسرائیلی: با متحدان اروپایی خود درباره ایران همکاری می کنیم
او افزود: "در مقابل، اگر آنها نخواهند از این گفتگوها برای حل و فصل سایر مسایل دوجانبه فراتر از برجام استفاده کنند، مطمئن هستیم که می‌توانیم خیلی سریع درباره برجام به تفاهم برسیم و اجرای مجدد این توافق را آغاز کنیم. ایران باید تصمیم بگیرد."
او این اظهارات را در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر یک فرمانده ارشد سپاه درباره عدم عقب نشینی ایران از درخواست آمریکا درباره صرف نظر کردن از انتقام ترور سردار قاسم سلیمانی، در ازای لغو تحریم ها و خارج کردن نام سپاه از لیست تروریستی آمریکا، بیان کرد.
سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه دیروز در اظهاراتی گفت دولت آمریکا بارها از ایران خواسته در صورتی که از انتقام سردار شهید سلیمانی صرف نظر کند، تحریم ها را لغو و نام سپاه را از لیست تروریستی حذف می کند، اما ایران این پیشنهاد آمریکا را قویا رد کرده است.
دولت ترامپ در فروردین ماه سال 1398 نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در فهرست سازمان‌های تروریستی خارجی وزارت امور خارجه قرار داد و این اولین باری بود که واشنگتن ارتش یک کشور دیگر را به‌طور رسمی به عنوان گروه تروریستی معرفی کرده است.
کمتر از 1 سال بعد دولت ترامپ اقدام به ترور سردار قاسم سلیمانی در عراق کرد.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا دیروز گفت: " در هر بازگشتی به برجام، ایالات متحده ابزارهای قدرتمند خود را برای مقابله با فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده ایران و حمایت این کشور از تروریسم و نیابت‌های تروریستی و به‌ویژه برای مقابله با سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حفظ کرده و به طور تهاجمی از آن استفاده خواهد کرد."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала