چین موشک ضد کشتی مافوق صوت جدیدی را آزمایش کرد + ویدئو

© Photo / Weiboچین موشک ضد کشتی مافوق صوت جدیدی را آزمایش کرد
چین موشک ضد کشتی مافوق صوت جدیدی را آزمایش کرد  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2022
اشتراک
چین برای اولین بار موشک جدید ضد کشتی مافوق صوت YJ-21 را آزمایش کرد. روزنامه ساوت چاینا مورنینگ پست (The South China Morning Post) اطلاع داد که زمان این آزمایش مصادف با هفتاد و سومین سالگرد تأسیس نیروی دریایی ارتش آزادیبخش خلق چین بود.
به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان خاطرنشان می کنند که برد این سلاح 1-1.5 هزار کیلومتر بوده و قادر است کل گروه تهاجمی به جلوداری ناو هواپیمابر را هدف قرار دهد. متخصصان نظامی این پرتاب را نشانه ای از آمادگی چین برای بازدارندگی استراتژیک کشتی های آمریکایی در منطقه تنگه تایوان دانستند.
این موشک از بزرگترین و مدرن ترین ناوشکن نیروی دریایی پروژه 055 PLA چین پرتاب شد. YJ-21 همچنین می تواند توسط بمب افکن های استراتژیک H-6N حمل شود که آخرین نوع این هواپیما ها بر اساسیمی افکن های توپولف 16 ((Tu-16 شوروی است. فیلم پرتاب این موشک توسط کانال یوتیوب Weapons of The World منتشر شده است.
پیش از این، نوبو کیشی، وزیر دفاع ژاپن گفته بود که چین تعداد زیادی موشک کوتاه برد به سمت تایوان مستقر کرده که می توانند جزایری در منتهی الیه جنوب غربی ژاپن را هدف قرار دهند. وی خاطرنشان کرد: گروه‌بن چینی موشک‌های میان‌برد DF-21 و DF-26 می‌تواند اهدافی را در بخش وسیعی از منطقه اقیانوس آرام هدف قرار دهد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала