فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران: هندسه قدرت در دنیا در حال تغییر است

© Photo / تسنیم / فرمانده نیروی دریایی ارتش امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش
امیر شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2022
اشتراک
فرمانده نیروی دریای ارتش ایران اظهار داشت که حضور ناوگان کشورهای دیگر در منطقه توجیهی ندارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: هندسه قدرت در دنیا در حال تغییر است، بحث ژئوپلیتیک در دنیا دچار تغییراتی شده و بازیگران در حال فعالیت خودشان هستند از همین رو ما با توجه به توانمندی خود هر زمان که فرمانده معظم کل قوا فرمانی به ما ابلاغ کنند ما این امکان را داریم در تمام محیط‌های آبی دنیا حضور مؤثر داشته باشیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران در مصاحبه با شبکه العالم تصریح کرد: مجموعه مرزهای آبی ایران بیش از ۵ هزار کیلومتر است و این ۳ هزار کیلومتر که بعضاً بیان می‌شود طول ساحل ما است که مستقیماً به آب‌های آزاد مرتبط است، به خاطر این ویژگی جغرافیایی که نعمت خداوند است شرایطی برای ما ایجاد شده که مستقیماً با جامعه جهانی در ارتباط باشیم در نتیجه با همه کشورها می‌توانیم در ارتباط باشیم، لذا ما دیپلماسی دفاعی و دیپلماسی دریایی فعالی داریم. آنچه در برنامه داریم حضور مؤثر برای مقابله با تهدیدها و در کنار آن برقراری تعاملات با کشورهای دیگر مثل برگزاری رزمایش‌ها و انجام دید و بازدیدها و همچنین ترتیب دادن توافق‌نامه‌های چندجانبه است.
رونمایی از دستاورد جدید سپاه پاسداران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.02.2022
فرمانده نیروی دریایی سپاه: آمریکایی ها حق ندارند به آب های ایران وارد شوند
امیر دریادار ایرانی بیان کرد: امروز شمال اقیانوس هند به واسطه رخدادهای اقتصادی به عنوان شاهراهی برای ارتباط قاره‌ها است، اگر ما حضور مؤثر نداشته باشیم دولت‌های غیرموجه حاضر و به آب‌های سرزمینی نزدیک می‌شوند، اما به واسطه اقتدار و حضور ناوگان ما در آب‌های آزاد و رصدهای مداوم، هیچ‌گونه مشکلی نداشتیم و هیچ کشوری جرأت نزدیک شدن به آب‌های سرزمین ما را ندارد.
فرمانده نیروی دریای ارتش با تأکید بر اینکه حضور ناوگان کشورهای دیگر در منطقه توجیهی ندارد، خاطرنشان کرد: منافع و منابع ما در حوزه دریا بسیار وسیع است هر جا که احساس تهدید کنیم، ناوگان ما حضور پیدا می‌کنند. امروز اسکورت کشتی‌های خود را در هر نقطه آبی انجام می‌دهیم تا امنیت برقرار شود و محدودیتی هم نداریم. حضور ما امینت را برای منطقه و جهان هدیه می‌کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала