تشخیص سرطان پوست با آزمایش خون

© Depositphotos.com / Goodluzهشدار درباره علائم سرطان پوست شبیه به نیش حشرات
هشدار درباره علائم سرطان پوست شبیه به نیش حشرات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 21.04.2022
اشتراک
دانشمندان دانشگاه میشیگان دستگاهی برای تشخیص ملانوم غیرتهاجمی اختراع کردند.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس مقاله منتشر شده در مجله Advanced NanoBiomed Research، محققان دانشگاه میشیگان راهی برای تشخیص سرطان پوست (ملانوم) از طریق آزمایش خون ایجاد کرده‌اند.
امروزه از روش‌های تهاجمی بیوپسی پوست برای تشخیص سرطان پوست استفاده می‌شود. دستگاه OncoBean امکان تشخیص سلول‌های تومور را در گردش خون فراهم می‌کند. این آزمایش نه تنها برای تشخیص ملانوم، بلکه برای نظارت بر وجود سلول‌های سرطانی بعد از عمل نیز قابل استفاده است.
به گفته توسعه دهندگان OncoBean، این اولین تجزیه و تحلیل جامع CTC ها با استفاده از سیستم‌های میکروفلوئیدی است که شامل تشخیص تغییرات در تعداد سلول های تومور و بیان ژن نیز می‌شود.
ازدواج پیرزن 102 ساله و پیرمرد 100 ساله در خانۀ سالمندان + عکس  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.04.2022
نحوه تشخیص سرطان پروستات در مراحل اولیه
ملانوم خطرناک ترین نوع سرطان پوست است که می تواند در هر قسمتی از پوست بدن و یا اطراف خال های پوستی به وجود بیاید . ملانوم همچنین می تواند در چشم ها و به ندرت در داخل بدن مثلا بینی یا گلو تشکیل شود . این نوع سرطان در نتیجه تکثیر خارج از کنترل ملانوسیت ها ( سلول های رنگدانه ای پوست ) تشکیل می شود و درنتیجه به طور معمول به رنگ مشکی یا قهوه ای دیده می شود هر چند ممکن است رنگ های دیگری همچون قرمز یا سفید هم داشته باشد .
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала